Zmodernizują tory. W Koninie podpisali umowę wartą 800 mln zł
Umowa na modernizację linii kolejowej między Swarzędzem, a Barłogami podpisana! Prace na linii E-20 ruszą 12 czerwca tego roku.
Umowa na modernizację linii kolejowej między Swarzędzem, a Barłogami podpisana! Prace na linii E-20 ruszą 12 czerwca tego roku.
Wartą ponad 800 mln zł umowę podpisano dziś w Koninie. Z jednej strony stołu zasiedli przedstawiciele PKP Polskie Linie Kolejowej, a z drugiej firmy Torpol S.A., która zajmie się wykonaniem modernizacji. Podpisany dokument jest pierwszym z trzech, których realizacja ma zwiększyć możliwości trasy kolejowej.
- Jest to największa umowa w ramach tego projektu – przyznaje Sebastian Mech, dyrektor projektu modernizacji E-20. - Kompleksowo zmodernizujemy sieć trakcyjną, sterowanie ruchem i system zasilania – dodaje.
Mieszkańcy Konina szczególnie skorzystają na planowanej modernizacji. Wybudowany zostanie tu nowy dworzec PKP, będą też dwa nowe, wygodniejsze 400 m perony. Nie zabraknie wiat, ławek, barierek oraz informacji głosowych i wizualnych. Zlikwidowane zostaną natomiast dwa przejazdy kolejowe: na ul. Okólnej i Torowej. Zamiast tego pierwszego powstanie wiadukt łączący ul. Paderewskiego i Wyzwolenia.
- Po naszej stronie jest ta część związana z wykonaniem przeprawy nad torami. Po stronie miasta będzie włączenie jej w komunikację i przygotowanie dróg oraz dojazdów. Wiaduktu należy się spodziewać w 2019 roku – mówi Sebastian Mech.
Wtedy też przy ul. Torowej ma powstać przejście podziemne, które zostanie wyposażone w windy, lub pochylnie. Pasażerowie stacji Konin Zachód doczekają się dwóch nowych peronów dostosowanych dla osób niepełnosprawnych. Zmodernizowane zostaną również perony w Kole, przy których pojawią się winda i pochylnia. Natomiast przejście do nich będzie pod, a nie jak do tej pory nad torami.
Remont rozpocznie się 12 czerwca. Do lipca przyszłego roku zamknięty będzie 60km odcinek Podstolice – Konin. Od lipca 2018 do czerwca 2019 roku zamknięty będzie 40km między Koninem, a Barłogami. Natomiast na odcinku Swarzędz – Podstolice roboty będą wykonywane na jednym torze, a drugim odbywać się będzie ruch pociągów. Pociągi dalekobieżne na trasie Warszawa-Poznań pojadą zmienioną trasą przez Gniezno, Inowrocław i Kutno.
Dziękujemy za Twoją obecność. Obserwuj nas w Wiadomościach Google, aby być na bieżąco.