CEPIK spowalnia pracę urzędników. Kolejki w wydziale komunikacji
Nawet kilka godzin trzeba czekać w kolejce do sali obsługi wydziału komunikacji w konińskim starostwie. Wszystko przez wdrażanie nowego systemu informatycznego.
CEPIK 2.0, czyli Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców to system, który funkcjonuje w kraju od 13 listopada. Jego zadaniem jest zwiększenie możliwości pozyskania informacji o danym pojeździe i zweryfikowania jego stanu technicznego. Wdrażanie nowego systemu nie przebiega bez komplikacji. Ciągle zgłaszane są problemy, które są w fazie rozwiązywania, a to powoduje spowolnienie pracy w urzędach i powoduje kolejki. Takich jak w Starostwie Powiatowym w Koninie dawno nie widziano.
- Wczoraj nie udało mi się dostać, a dzisiaj mam jeszcze 28 numerków przed sobą – mówi mieszkanka Kazimierza Biskupiego.
- Czytałem, że jest jakaś zmiana systemu. Jestem w urzędzie od godz. 7:30, ale nie ma co się na to denerwować, tylko trzeba cierpliwie czekać – dodaje mieszkaniec Kraśnicy.
W konińskim starostwie każdego dnia obsługiwanych jest około 150 osób chcących zarejestrować, bądź wyrejestrować auto. Do tego dochodzą petenci dokonujący zmian w dokumentach, prawach jazdy, czy załatwiający inne sprawy związane z samochodami.
- System spowalnia pracę, bo jest dużo więcej danych wymaganych do wprowadzenia. Nie każda sprawa zostaje pozytywnie załatwiona, bo pojawia się komunikat błędu i pracownik musi ponownie wprowadzić w różnych konfiguracjach, żeby system to zaakceptował – mówi Marcin Wietrzykowski, naczelnik wydziału komunikacji Starostwa Powiatowego w Koninie. - Pracujemy w pełnej obsadzie i dokładamy wszelkich starań, żeby jak największą liczbę klientów załatwić – dodaje.
Nie wiadomo jak długo potrwają problemy. Dlatego jak podkreśla Wietrzykowski, cierpliwością muszą wykazać się zarówno klienci jak i pracownicy wydziału komunikacji.