Skocz do zawartości
Polska

Wybory 2024: Popkowski, a następnie Korytkowski. Kandydaci odpowiedzą na wasze pytania

Prześlij nam swoje filmy, zdjęcia czy tekst. Bądź częścią naszego zespołu. Kliknij tutaj!

LM.plWiadomościCEPIK spowalnia pracę urzędników. Kolejki w wydziale komunikacji

CEPIK spowalnia pracę urzędników. Kolejki w wydziale komunikacji

Dodano: , Żródło: LM.pl
CEPIK spowalnia pracę urzędników. Kolejki w wydziale komunikacji

Nawet kilka godzin trzeba czekać w kolejce do sali obsługi wydziału komunikacji w konińskim starostwie. Wszystko przez wdrażanie nowego systemu informatycznego.

CEPIK 2.0, czyli Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców to system, który funkcjonuje w kraju od 13 listopada. Jego zadaniem jest zwiększenie możliwości pozyskania informacji o danym pojeździe i zweryfikowania jego stanu technicznego. Wdrażanie nowego systemu nie przebiega bez komplikacji. Ciągle zgłaszane są problemy, które są w fazie rozwiązywania, a to powoduje spowolnienie pracy w urzędach i powoduje kolejki. Takich jak w Starostwie Powiatowym w Koninie dawno nie widziano.

- Wczoraj nie udało mi się dostać, a dzisiaj mam jeszcze 28 numerków przed sobą – mówi mieszkanka Kazimierza Biskupiego.

- Czytałem, że jest jakaś zmiana systemu. Jestem w urzędzie od godz. 7:30, ale nie ma co się na to denerwować, tylko trzeba cierpliwie czekać – dodaje mieszkaniec Kraśnicy.

W konińskim starostwie każdego dnia obsługiwanych jest około 150 osób chcących zarejestrować, bądź wyrejestrować auto. Do tego dochodzą petenci dokonujący zmian w dokumentach, prawach jazdy, czy załatwiający inne sprawy związane z samochodami.

- System spowalnia pracę, bo jest dużo więcej danych wymaganych do wprowadzenia. Nie każda sprawa zostaje pozytywnie załatwiona, bo pojawia się komunikat błędu i pracownik musi ponownie wprowadzić w różnych konfiguracjach, żeby system to zaakceptował – mówi Marcin Wietrzykowski, naczelnik wydziału komunikacji Starostwa Powiatowego w Koninie. - Pracujemy w pełnej obsadzie i dokładamy wszelkich starań, żeby jak największą liczbę klientów załatwić – dodaje.

Nie wiadomo jak długo potrwają problemy. Dlatego jak podkreśla Wietrzykowski, cierpliwością muszą wykazać się zarówno klienci jak i pracownicy wydziału komunikacji.  

CEPIK spowalnia pracę urzędników. Kolejki w wydziale komunikacji
CEPIK spowalnia pracę urzędników. Kolejki w wydziale komunikacji
CEPIK spowalnia pracę urzędników. Kolejki w wydziale komunikacji
CEPIK spowalnia pracę urzędników. Kolejki w wydziale komunikacji
Przeczytaj również:Drożej za usunięcie auta
Potwierdzenie
Proszę zaznaczyć powyższe pole