WYSZUKIWARKA
zamknij
ZALOGUJ SIĘ
zamknij
zaloguj się przez facebook-a
facebook
wyszukiwarka

Dlaczego młodzi wyjeżdżają z Konina? Burzliwe spotkanie w COP-ie

Dodano: 20.08.2018 20:05

Jakie jest miejsce młodych w mieście? Dlaczego wyjeżdżają? Jakie problemy i oczekiwania wobec miasta mają młodzi ludzie? Na to i wiele innych pytań próbowano dziś odpowiedzieć na spotkaniu ,,Młodzież w Koninie’’ zorganizowanym przez Młodzieżową Radę Miasta w Centrum Organizacji Pozarządowych przy konińskim placu Wolności.

Poniedziałkowe spotkanie było trzecim i ostatnim z cyklu poświęconym młodzieży. Było podsumowaniem dwóch poprzednich, które odbywały się w ratuszu. Pojawiło się na nim około 25 osób. Byli wśród nich młodzi koninianie, radni, aktywiści i przedstawiciele władz oraz organizacji miejskich.

Na spotkaniu poruszane były kwestie i postulaty, które narodziły się na poprzednich konsultacjach. Szczególnie wybrzmiał temat powołania pełnomocnika do spraw młodzieży, polityki młodzieżowej, specjalnego miejsca dla młodych, którym zajmuje się projekt M-LAB, a nawet przestarzałego rozkładu jazdy autobusów komunikacji miejskiej czy dotacji na projekty i pomysły młodych ludzi. W wielu momentach dyskusja była bardzo burzliwa, a na sali padło mnóstwo opinii i propozycji rozwiązań. Jednym z rażących problemów jakie zauważono to brak komunikacji pomiędzy urzędem, a mieszkańcem, w szczególności młodym oraz brak otwartości urzędu.

Cykl spotkań zakończy stworzenie raportu, w którym zawarte zostaną wszystkie wnioski i zauważone problemy. Dokument trafi później na biurko prezydenta miasta Konina, który już dziś zaprosił Młodzieżową Radę Miasta na spotkanie w celu omówienia problemu i przedyskutowaniu możliwych rozwiązań.

 
  • Dlaczego młodzi wyjeżdżają z Konina? Burzliwe spotkanie w COP-ie
  • Dlaczego młodzi wyjeżdżają z Konina? Burzliwe spotkanie w COP-ie

 autor: Dawid Gańczak

 e-mail: d.ganczak@firma.lm.pl

Chcesz nas zainteresować tematem? Czekamy na sygnały/materiały. Piszcie na alert@lm.pl.

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

KOMENTOWAĆ MOGĄ TYLKO OSOBY ZALOGOWANE

max 1000 znaków (0)
max 28 znaków (0)

Twój komentarz może zostać przeczytany przez tysiące osób. Wydawca portalu LM.pl spółka LM LOKALNE MEDIA Sp. z o.o. nie bierze odpowiedzialności za jego treść. Komentarze zniesławiające lub mogące naruszać dobra osobiste osób trzecich grożą odpowiedzialnością karną i cywilną. Osoby pokrzywdzone mogą skutecznie dochodzić swoich praw w organach ścigania i w sądach. Zgodnie z ust. 16 Regulaminu Twój komentarz może zostać opublikowany nie tylko na tej stronie, ale również w innych mediach.
Komentarze nie na temat są usuwane.

POPULARNE KOMENTARZE

Wyjeżdżają bo nie ma pracy w Koninie! Tylko i wyłącznie dlatego!
Dodano: 20.08.2018 20:58    Przez: ~JózekKomuna
praca jest w UM i spółkach miejskich,a że tylko dla wybranych,cóż:( młodym pozostaje praca w marketach,bo własna inicjatywa jest w Koninie niszczona!
Dodano: 20.08.2018 21:49    Przez: ~autochton
Oczywiście, że idzie o godną pracę i płacę. Tylko w COP potrafią wymyślić, że chodzi o "komunikację z urzędem", pełnomocnika młodych, brak otwartości urzędu. Ale mamy lewactwo wśród tej młodzieży i pomysły. Niebawem zrzucą jeszcze winę na wydobycie węgla i "zły klimat". Dajcie ludziom dobrą pracē, niskie bezrobocie, pewność zmiany pracy, czyli bezpieczeństwo a wielu w Koninie zostanie. Konin sam w sobie nie jest zły. Przecietny poznaniak po pracy do opery i muzeum nie chodzi. Idzie tam od święta a tyle to można i z Konina dojechać. Mamy dobrą komunikacje do Pz, Wawy, Lodzi. Sa drogi i kolej - dobra na tle Polski. Nie mamy korków i 2h dziennie więcej czasu dla rodziny. Mamy jeziora pod nosem, lasy. Sport można w tv zobaczyć. Działki 10 min drogi od Konina tanie. Nie jest źle - poza pracą.
Dodano: 20.08.2018 22:14    Przez: ~Lo
Fakt,pracować trzeba wszędzie, ale w wielu miastach Polski są zdecydowanie lepsze warunki do startu - stąd młodzież wyjeżdża. Nie chodzi o to żeby miasto dało, chodzi o współpracę wielu podmiotów aby stworzyć lepsze warunki dla młodych planujących start w dorosłość - tak to rozumiem....To, że wielu z nas miało trudny start w dorosłość nie oznacza iż nasze dzieci mają mieć tak samo ciężko - świat idzie do przodu, każde kolejne pokolenie ma "lepiej" i tak powinno być.
Dodano: 20.08.2018 21:30    Przez: ~kin
W Koninie nie tyle co chodzi o sam fakt pracy... -prace fizyczne i inne typu: byleby zarobić około 2 tyś jest sporo, ale... No jest jedno, ale- w Koninie nie ma zbyt wielu dużych firm w których można się rozwijać. Zaczynając np. od zamiatania, w dużej firmie z perspektywą w przyszłości jakiegoś awansu stopniowego. W Koninie jak pójdziemy do małej prywatnej firmy na zamiatacza- to kim będziemy za 10 lat ? Starszym zamiataczem. Brak perspektyw rozwoju- niestety. W Kole jest dużo więcej firm, które mają potężny kapitał za sobą i kilka oddziałów w kraju i na świecie, a w Koninie co takiego mamy?... Kramp? Kappa- chyba jedyne..
Dodano: 20.08.2018 21:49    Przez: ~ddd

KOMENTARZE

Wyjeżdżają bo nie ma pracy w Koninie! Tylko i wyłącznie dlatego!
Dodano: 20.08.2018 20:58    Przez: ~JózekKomuna
Chyba żartujesz. Jeśli myślisz, że jesteśmy tylko od roboty to się grubo mylisz.
Dodano: 20.08.2018 21:24    Przez: ~młody
@ młody - synku mój kochany, tak jesteś od tego żeby pracować jak każdy porządny obywatel, a jak Ci się nie podoba to wypad do ciotki Merkel do obozu dla uchodźców, może tam będziesz miał lepiej :)
Dodano: 20.08.2018 21:27    Przez: ~Matka_młodego
Pasozyty chca sie eksplikowac tworczo ,europejski kołchoz zagania was do roboty,kiedy osiagną koryto eksplikujacy sie pasozyt do piachu lub gułagu
Dodano: 20.08.2018 21:49    Przez: ~Ara
Zanim do pracy to pamiętajmy o szkole... Edukacja w Koninie chodzi mi o studia jest marna... Młodzi jadą na studia i tam znajdują pracę bo tu też jest marnie...
Dodano: 20.08.2018 22:01    Przez: ~W
Oczywiście, że idzie o godną pracę i płacę. Tylko w COP potrafią wymyślić, że chodzi o "komunikację z urzędem", pełnomocnika młodych, brak otwartości urzędu. Ale mamy lewactwo wśród tej młodzieży i pomysły. Niebawem zrzucą jeszcze winę na wydobycie węgla i "zły klimat". Dajcie ludziom dobrą pracē, niskie bezrobocie, pewność zmiany pracy, czyli bezpieczeństwo a wielu w Koninie zostanie. Konin sam w sobie nie jest zły. Przecietny poznaniak po pracy do opery i muzeum nie chodzi. Idzie tam od święta a tyle to można i z Konina dojechać. Mamy dobrą komunikacje do Pz, Wawy, Lodzi. Sa drogi i kolej - dobra na tle Polski. Nie mamy korków i 2h dziennie więcej czasu dla rodziny. Mamy jeziora pod nosem, lasy. Sport można w tv zobaczyć. Działki 10 min drogi od Konina tanie. Nie jest źle - poza pracą.
Dodano: 20.08.2018 22:14    Przez: ~Lo
Konin to miasto robocze ! Do kopalni,jak kopalnia sie skonczy nic tu nie bedzie !
Dodano: 20.08.2018 23:10    Przez: ~Janina
Wyjeżdżają bo Koninem od zawsze rządzą komuniści a obecnie PO-SLD. Jak wiadomo tam gdzie oni rządzą tam zawsze wszystko upada i zamienia się w ruinę
Dodano: 21.08.2018 00:11    Przez: ~mieszkaniec
Nie ma pracy? U mnie w markecie nie ma kto pracować. Na początek 1900 netto i nie ma chętnych do roboty. U mojej żony w markecie to samo. Brak ludzi do roboty. Płacą 2000netto i nic. Pracy to nie było 20 lat temu. Teraz jak ktoś chce pracę ma. A jak komuś się nie podoba to faktycznie Poznań zostaje. 3000 na rękę połowa na pokój do wynajęcia. Życie jak W Madrycie. Wielu wyjeżdżało większość wraca
Dodano: 21.08.2018 07:50    Przez: ~Toyoty
Kretyńskich komentarzy należało się spodziewać. Żaden Pisior czy inne pasożyty nie naleją tu garnka pieniędzy. Należy w końcu zrozumieć, że Kunin to wieś pisząca się jako Wielkie Miasto powstało na skutek bumu przemysłowego lat 50/60 tych. Tylko przemysł może podtrzymać jego byt. Ekolodzy i inne mądrale nie chcą dla przykładu kopalni - bo im strumyki i żaby giną - czyli obcinają podstawowy element przemysłu napędzającego całą maszynę kunińskich zakładów - to sami sobie podziękujcie za taką sytuację. Żaden pisior czy inny oszołom tego nie zmieni.
Dodano: 21.08.2018 08:25    Przez: ~czołem z Chicago
Jak ci się nic nie chce to nawet w Poznaniu nic nie osiagniesz
Dodano: 21.08.2018 09:06    Przez: ~Czołem z hanoi
Dyskusja jest jak widać jałowa - to tak jakby z murzynami dyskutować o mieszkaniu w igloo. Kiście się więc we własnych skarpet smrodzie i narzekajcie dalej jak nie potraficie zrozumieć gdzie jest pogrzebany problem.
Dodano: 21.08.2018 09:32    Przez: ~czołem z Chicago
Czołem z Chicago, gdzie to jest w Koninie?
Dodano: 21.08.2018 09:37    Przez: ~Lm
Jak się od małego nic nie chciało tylko żeby mama zrobiła podała pod nos to tak jest. Trzeba teraz uciekać do poznania i pracować w galerii handlowej i w małym pokoiku się gniezdzic z łazienką wspólna na korytarzu. Trzeba najpierw od siebie wymagać a potem od innych. Jak nie masz co zaoferować na rynku pracy to czyj problem?????
Dodano: 21.08.2018 09:48    Przez: ~Private
MŁODZI wywalcie Nowickiego i cała watahe czerwoną zacznijcie o sobie myśleć, komuniści już swoje lata świetności maja za sobą oni już tu nic nie wymyśla.nie nadają się na nasze czasy
Dodano: 21.08.2018 10:16    Przez: ~Nautilus
Dokładnie a jak jest to za najniższą krajową nic dziwnego jak tu poza kopalnia i elektrownia i huta nic nie ma powiat liczący 120 tyś osób ma 3 zakłady dla 6 tyś osób z jako taka płaca choć w spółkach kopalniano elektrownianych też ochłapy dają do tego niepewność będzie ościsłowo czy nie brać kredyt na budowę czy czekać to jest powód czemu młodzi nie chcą tu się osiedlać nawet jakby chcieli wziąć kredyt to jak skoro największą firma w regionie daje im gwarancję zatrudnienia do 2022 roku jak dobrze pójdzie
Dodano: 21.08.2018 18:22    Przez: ~ Vggg
Vggg pokaż mi miejsce w Koninie gdzie najniższa krajowa płacą bo od 10 lat nie słyszałem o czymś takim. No chyba że są jeszcze ludzie w Koninie warci najniższej krajowej no to w sumie tak
Dodano: 21.08.2018 22:27    Przez: ~Eee eheeeeeeeeeee
Młodzi wyjeżdżają a po studiach wracają jak mamusia już nie daje na utrzymanie. I okazuje się że zamiast dobrze wykorzystać czas studiów i zadbać o swoją przyszłość to jest impreza zabawa a potem lament że w Koninie nic nie ma i trza wyjechać.
Dodano: 22.08.2018 09:50    Przez: ~Vr
Prawda jest taka, że zbliżają się wybory więc zwołano "Burzliwe Spotkanie" aby wiedzieć co obiecywać i wygrać wybory - proste.
Dodano: 22.08.2018 10:59    Przez: ~tms
Dziś COP w Koninie to kryptolewacy spod znaku Palikota, feministki, trockiści, ateiści i Bóg wie kto jeszcze-sld dało wam siedzibę a wy szczekacie na swego pana
Dodano: 20.08.2018 21:17    Przez: ~Towarzysz generał Kufel
Zwróć uwage jakie problemy dla młodzieży znaleźli. Jak nic trzeba stworzyć urzad pełnomocnika młodych. Moze jakiś wydział. Moze jakieś fundusze na KBO młodych a nazwiemy to LABoratory, czy coś röwnie szumnego. Jak nic trzeba by w stołki i posady zaonwestować dla 30 latkow by zadbali i 15 latkow.
Dodano: 20.08.2018 22:17    Przez: ~Lo :)
w sumie na tych fotkach pod artykułem to tych młodych nie widać
Dodano: 21.08.2018 09:39    Przez: ~kol
W żadnym mieście tylko z tytułu młodości nic nie ma za darmo. Ja zaczynałem od parzenia kawy w pracy kolegom i od kredytu na mieszkanie. Potem ciężka tyrka, żeby było na raty. Ostatecznie własna działalność. Do roboty młodzi! A nie żale, że miasto nie da! Nie ma pracy? Stwórz sobie miejsce pracy sam! Zapracuj na przyszłość. Rusz głową.
Dodano: 20.08.2018 21:19    Przez: ~dżap
A kiedyś ludzie bez butów chodzili...A na serio, praca za 2000 brutto. I co z tym zrobisz? Da ci ktoś mieszkanie na kredyt? Zapomnij. Mozna jeszcze siedzieć kątem rodziców. A własna działalność - naprawdę? W mieście gdzie ludzi nie stać na kino co miesiąc? Masz pojęcie, czy siedzisz na stołku w UM?
Dodano: 20.08.2018 23:28    Przez: ~WER
Wĺasna działalnosc ok ale też na nią potrzeba wkładu i trochę szczęścia bo często jest to podpierane kredytami znam multum osób które teraz bieduja bo firmy poupadaly kredyty zostały także naprawdę trzeba mieć kupę szczęścia bo na przykładzie ludzi których znam lepiej jest jak 2 osoby pracuje niż zakładanie własej firmy choć to tylko moje zdanie
Dodano: 21.08.2018 18:30    Przez: ~Ffg
Ffg od czego są kredyty.
Dodano: 21.08.2018 22:28    Przez: ~Łojowych
Fakt,pracować trzeba wszędzie, ale w wielu miastach Polski są zdecydowanie lepsze warunki do startu - stąd młodzież wyjeżdża. Nie chodzi o to żeby miasto dało, chodzi o współpracę wielu podmiotów aby stworzyć lepsze warunki dla młodych planujących start w dorosłość - tak to rozumiem....To, że wielu z nas miało trudny start w dorosłość nie oznacza iż nasze dzieci mają mieć tak samo ciężko - świat idzie do przodu, każde kolejne pokolenie ma "lepiej" i tak powinno być.
Dodano: 20.08.2018 21:30    Przez: ~kin
Nie rozumiem. Ktoś nie może se dać rady w takim małym mieście jak Konin a chce w duże miasto się pchać? Co z tego że tam więcej płacą i lepszy start, zresztą o jakim lepszym starcie mówisz jak do takiego poznania przyjeżdża tyle ludzi z zewnątrz myślisz że tylko ty tam chcesz jechać? W dużym mieście trzeba cfanych zarażonych ludzi.
Dodano: 21.08.2018 09:10    Przez: ~J
Bo tu tylko sklepy sklepy sklepy co całe życie na kasie chcesz siedzieć w Poznaniu masz wiele innych zakładów zakładzików a tu albo znajomości albo kasa sklepowa
Dodano: 21.08.2018 18:32    Przez: ~Ggf
Ggf a w Poznaniu nie ma sklepów? Galerii? Myślisz że w tych twoich zakladzikach tam 5patoli ci od razu dadzą na start? Wg ciebie to cały Konin na kasie siedzi w markecie? A jak myślisz gdzie tacy jak ty lądują w Poznaniu? Też na kasie w markecie tylko nikt o tym we wsi rodowej nie wie bo to pan z wielkiego miasta Poznania a tak naprawdę czeka jeden z drugim za słoikami od mamusi i żyje jak pies na resztkach w pokoiku 15m2 z łazienką wspólna w korytarzu. Pamiętaj pięknie tam gdzie nas nie ma
Dodano: 21.08.2018 22:33    Przez: ~Ouh
Wszystko drożeje... Kiedyś za 500 złotych można było kupić kamienice z lokatorami Ludzie żyli po 120 lat Putin był fajny Emigracja to była szansa Do obrony wystarczyły tablice Mendelejewa A do życia szczaw i mirabelki Benzyna mogła być nawet po 7 zł i nikomu to nie przeszkadzało.
Dodano: 20.08.2018 21:34    Przez: ~Tylko PiS
Partyjny przekaz dnia :))) serio sądzisz, że wrzucanie tego wszędzie, niczym psie kupy na trawniku, da jakiś pozytywny efekt ? Trolling !!
Dodano: 21.08.2018 13:20    Przez: ~zniesmaczony
Na pewno kreatywności i innowacyjności nie nauczy się nikogo kto dostanie wszystko na tacy.
Dodano: 20.08.2018 21:40    Przez: ~M-lab
Ja tam nigdzie nie wyjeżdżam. Mam 500 plus
Dodano: 21.08.2018 09:28    Przez: ~Bank Polski
Może i nie ale podam przykład kolegi który założył firmę informatyczna zaczął zachęcać klientów niskimi cenami usług firmy większe widząc co się dzieje dokrecily śrubę aby im jeszcze się opłacało a mu nie i splajtowal teraz uczy w Poznaniu na uniwersytecie informatyki i jak to mówi w tych czasach to raz tylko możesz podskoczyć to starzy wyjadacze cię zniszczą
Dodano: 21.08.2018 18:35    Przez: ~Dd
Dd też zostań starym wyjadaczem a nie nieudolnym lekiem. Piszesz tu brednie co minutę pod innym nickiem weź się w garść chłopie komuna się skończyła za darmo nie ma nic
Dodano: 21.08.2018 22:35    Przez: ~H
Pytanie powinno brzmieć: "Dlaczego mieliby nie wyjeżdzać?"
Dodano: 20.08.2018 21:41    Przez: ~marian
Właśnie. Każdy musi sam zobaczyć jak to jest tu i tam. Ludzie sobie wszędzie radzą i na wsi i w wielkim mieście. Nie jest powiedziane że w Koninie się urodziłem i tu muszę zostać. Otwarte granice otwarty świat można podróżować. Teraz młodzi ludzie znają języki.
Dodano: 21.08.2018 07:56    Przez: ~Tak jest i będzie
Uwielbiam hasło "w Koninie nic się nie dzieje".
Dodano: 20.08.2018 21:42    Przez: ~znudzony
Znam lepsze : "KONIN LUBIĘ SWOJE MIASTO " myślę ,że Józef to wymyślił razem ze swoją czerwoną hordą !!!!
Dodano: 20.08.2018 21:56    Przez: ~Gonić czerwoną zarazę
Niestety, to hasło wygrało w konkursie w 2001 roku,a autor to były prezes LPR w Koninie.... mający wtedy nadzieję że coś się zmieni nie tylko w Koninie.... minęło 17 lat...i wciąż to samo.. towarzysze kapitaliści wciąż u władzy...od 6lat przy pomocy PO...
Dodano: 20.08.2018 23:36    Przez: ~su_arez@wp.pl
Minęło 17 lat i wizualne jest lepiej ale z godna praca i pewnoscia zatrudnienia jest gorzej niż 17 lat temu
Dodano: 21.08.2018 18:36    Przez: ~Vvgg
Vvgg z tobą jest jak z autem na giełdzie. Jak jest warte 3tysiaki to więcej nikt nie da. I ty tak samo. Zasługujesz na najniższa to więcej nie dostaniesz nawet w Poznaniu. Nie łódź się. Zacznij od siebie a potem wymagaj od innych
Dodano: 21.08.2018 22:39    Przez: ~Ale
praca jest w UM i spółkach miejskich,a że tylko dla wybranych,cóż:( młodym pozostaje praca w marketach,bo własna inicjatywa jest w Koninie niszczona!
Dodano: 20.08.2018 21:49    Przez: ~autochton
Na brak urzędników to w naszym mieście nie możemy narzekać.Co roku kończą naukę znajomi znajomych
Dodano: 20.08.2018 22:04    Przez: ~Brexit
Ja tam pracuje w markecie. Mam 3600 brutto. Nie wiem czy to mało czy dużo. Pod dachem praca. Nie wiem ile w urzędach i spółkach zarabiają. Mi tam pasuje
Dodano: 21.08.2018 07:57    Przez: ~Xxx
W Koninie nie tyle co chodzi o sam fakt pracy... -prace fizyczne i inne typu: byleby zarobić około 2 tyś jest sporo, ale... No jest jedno, ale- w Koninie nie ma zbyt wielu dużych firm w których można się rozwijać. Zaczynając np. od zamiatania, w dużej firmie z perspektywą w przyszłości jakiegoś awansu stopniowego. W Koninie jak pójdziemy do małej prywatnej firmy na zamiatacza- to kim będziemy za 10 lat ? Starszym zamiataczem. Brak perspektyw rozwoju- niestety. W Kole jest dużo więcej firm, które mają potężny kapitał za sobą i kilka oddziałów w kraju i na świecie, a w Koninie co takiego mamy?... Kramp? Kappa- chyba jedyne..
Dodano: 20.08.2018 21:49    Przez: ~ddd
Jak na tak duzy Konin to jest dno !
Dodano: 20.08.2018 23:14    Przez: ~D
2000 ale brutto i umowa zlecenie !
Dodano: 20.08.2018 23:41    Przez: ~Konin
Patrz na PRL. Moralne karły a dały rolniczemu regionowi konińskiemu: elektrownie, hutę, kopalnie i fugo. Taki rolnik miał awans społeczny, ekonomiczny i umysłowy. Musiał iść do szkoły wieczorowo, zaocznie. Musiał się szkolić w pracy i miał w takim molochu szansę awansu wewnętrznego. Huta aluminium to było coś w skali Europy (mało hut) a elektrownia to nowoczesny zakład i technika gdy Polska przechodziła elektryfikację. By ten mechanizm dziś odtworzyć trzeba by zbudować 1 elektr. atomową z 4 tys. miejscami pracy i fabrykę aut elektrycznych z 2 tys. miejscami pracy. Zarobki 5000 netto dla załogi. Szkolenia rok poza Polską, potem przy uruchamianiu elektrowni. 1000 os to kadra inżynierska, doktorzy, specjaliści z całej Polski; ciągnący resztę kadry do góry. Awans w takim molochu dostępny i bez znajomości bo kadra zarządzająca jest obca. Tak buduje się dobrobyt, szczęście, ale można po PO-wsku w Lidlu lub po COPowemu z pełnomocnikiem młodych.
Dodano: 20.08.2018 23:42    Przez: ~lo
Zgadza się, z tym, że wymienione przez Ciebie firmy nawet nie leżą w granicach miasta, więc pisanie o nich konińskie jest śmieszne
Dodano: 21.08.2018 04:49    Przez: ~r
W dużych firmach się nie rozwiniesz
Dodano: 21.08.2018 07:58    Przez: ~L
Panie r - przez takie myślenie jak Pan miasto Konin padnie. To jest intelektualne dno. Myślenie o Koninie jako miasteczku co musi budować firmy u siebie w granicy to przeżytek intelektualny. Poza tym jak mi się wydaje eks FUGO, huta i elektrownie Gosławice i Pątnów są w dzielnicach Konina. Kopania zaś oddziałuje na cały region. Konin z waszych marzeń czyli nowym z Lidlem, rondem i fabryką styropianu to Konin zdechły. Konin musi być liderem regionu 300 tys. mieszkańców bo tak oddziałuje.
Dodano: 21.08.2018 10:00    Przez: ~lo
1 z 7
1234567>>
Copyright © 1999 - 2019 LM LOKALNE MEDIA Sp. z o.o. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu.
programowanie: PERSABIO