W WSKM w Koninie studiowanie administracji zaczynamy w marcu
Materiał promocyjny
- Ten pomysł zrodził się prawie rok temu podczas burzy mózgów, którą przeprowadził z zespołem Wyższej Szkoły Kadr Menadżerskich Krzysztof Sobczak, wykładowca i trener w zakresie komunikacji, mediów społecznościowych oraz kształtowania wizerunku. Spośród wielu pytań, które wówczas padły zadał nam jedno kluczowe: „dlaczego nabory na studia robicie tylko raz w roku?”. Nikt nie był w stanie podać sensownej odpowiedzi poza tą, że „zawsze tak było”. Podczas dyskusji uświadomiliśmy sobie jedno, iż prowadząc nabór raz w roku tracimy czas i możliwość kształcenia dodatkowych osób – informuje dr Marek Waszkowiak, rektor WSKM w Koninie.
- Umożliwienie nauki od wiosny była u Państwa podyktowaną obawą, że do jesieni potencjalni studenci mogliby się rozmyślić lub wybrać inną uczelnię?
- Niekoniecznie, ale jest to jeden z równie ważnych czynników, które wpłynęły na taką decyzję. W naszym regionie jest to pomysł nowatorski i łamiący utartą latami praktykę. Ponadto zdecydowana większość naszych studentów to ludzie dojrzali i czynni zawodowo, dlatego cykl studiowania od października do października nie ma dla nich takiego znaczenia, jak dla osób młodych, które studiują w cyklu dziennym i mają w perspektywie długie wakacje. Tu liczy się czas, a on znów przekłada się na pieniądze związane z podniesieniem kwalifikacji – odpowiada rektor uczelni.
- Do kogo państwo kierują swoją ofertę, jeśli chodzi o kierunek administracja i czy istnieje wystarczające zapotrzebowanie na studia uzupełniające magisterskie w tym zakresie?
- Wniosek złożony do Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego o wyrażenie zgody na prowadzenie – w WSKM – studiów drugiego stopnia, na kierunku „administracja” jest odpowiedzią na rynkowe zapotrzebowanie. Z jednej strony oczekiwali tego absolwenci, którzy ukończyli studia pierwszego stopnia, z drugiej zaś potrzeba osób, które ukończyły inne kierunki studiów, a chciały zdobyć magisterium w zakresie administracji. Takie nastawienie wynika z potrzeby awansu i rozwoju zawodowego związanego z pracą w samorządach i agendach rządowych.
- Jaki przyświecał uczeni cel aktywacji wiosennego naboru na studia?
- Chodzi o zagospodarowanie czasu i przestrzeni lokalowej, którą dysponuje uczelnia, danie szansy wszystkim tym, którzy nie zdecydowali się na studia jesienią oraz nieodparta chęć przełamania stereotypu i przyzwyczajenia, że studia zaczyna się w październiku. Ważnym też aspektem tej decyzji jest pokazanie innowacyjnego podejścia co do zakresu prowadzenia i organizacji studiów. Innowacyjność, dobra i praktyczna jakość kształcenia oraz szybkie reagowanie na potrzeby rynku są i będą naszym priorytetem.
- Dziękuję za rozmowę.