WYSZUKIWARKA
zamknij
ZALOGUJ SIĘ
zamknij
zaloguj się przez facebook-a
facebook
wyszukiwarka

Konin. Co dzieje się w MZGOK? Zdecydowana reakcja na anonim

Dodano: 21.02.2019 11:13
Źródło: LM.pl

Prezydent protestuje, a prezes Miejskiego Zakładu Gospodarki Odpadami Komunalnymi w Koninie zastanawia się nad wytoczeniem sprawy sądowej. Chodzi o anonimowy list, który trafił do wójtów i burmistrzów, a także parlamentarzystów i władz miasta.

Autor, bądź autorzy przedstawiający się jako „pracownicy” MZGOK proszą o pomoc „żeby przeciwstawić się oszustwom jakie prowadzone są w zakładzie”. Wymienionych w liście jest kilka spraw, wśród których znalazło się m.im. niesortowanie śmieci i wywożenie ich nocą na składowisko, nierozrywanie worków i wrzucanie ich do spalenia, czy palenie w spalarni zanieczyszczonymi śmieciami, przez co ma dochodzić do częstych awarii.

- Mam podejrzenie graniczące z pewnością, że autorami anonimu są byli pracownicy MZGOK, którzy swoją aktywność wykazywali w latach 2015-17 – informuje Jan Skalski, prezes MZGOK w Koninie.

Podkreśla on, że zakład przeszedł w ostatnich latach mnóstwo kontroli, z czego najdłuższa była kontrola Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska.

- Kontrola obejmowała lata 2012,2013, 2014, 2015, 2016 i pierwsze półrocze 2017 roku. Przez wiele miesięcy badano dokumenty, przesłuchiwano świadków (18 osób ), pobierano próby i prowadzono badania laboratoryjne. Efekty kontroli niestety nie spełniły oczekiwań informatorów – podkreśla Jan Skalski.

Co do zarzutów prezes Skalski tłumaczy, że kontrola dokumentacji, kwitów wagowych, przesłuchania pracowników nie wykazały żadnych nieprawidłowości w gospodarowaniu odpadami. Stwierdzono też, że opłaty zostały naliczone prawidłowo. W kwestii nierozrywanych worków, Jan Skalski wyjaśnia, że pracownicy obsługujący linię sortowniczą mają obowiązek rozerwania worków i ich segregowania. A dla ułatwienia tej czynności w najbliższym czasie ma zostać zakupiona rozrywarka. Co do palenia zanieczyszczonymi śmieciami, prezes MZGOK mówi krótko.

- Zarzut jest kompletnie niedorzeczny. Spalarnia została wybudowana w technologii spalania resztkowych, zmieszanych odpadów komunalnych, które z zasady do czystych nie należą. Pojęcie „zanieczyszczone śmieci” nie istnieje w gospodarce odpadami – twierdzi Jan Skalski.

Pismo dotyczące nieprawidłowości w MZGOK dotarło m.in. do prezydenta Konina.

- Prezydent Miasta Konina Piotr Korytkowski - jako przedstawiciel głównego udziałowca Miejskiego Zakładu Gospodarki Odpadami Komunalnymi sp. z o.o. w Koninie - stanowczo protestuje przeciwko rozpowszechnianiu informacji dotyczących funkcjonowania MZGOK a niepotwierdzonych przez kontrole przeprowadzane w zakładzie w latach 2015-2018 – czytamy w specjalnym komunikacie konińskiego magistratu. - Prezydent przyjął wyjaśnienia złożone przez prezesa zarządu MZGOK Jana Skalskiego, którego zdaniem podobne działania są podejmowane od kilku lat i – jak zaznaczył prezes – nie polegają na prawdzie, w jego opinii są natomiast wynikiem konfliktu personalnego wynikającego z przeprowadzonych zwolnień w zakładzie. Informacje ujęte w piśmie rozesłanym do wójtów i burmistrzów, wyjaśnia Jan Skalski, „były przedmiotem kontroli o charakterze interwencyjnym, prowadzonych przez inspekcje i instytucje”.

Jan Skalski w tej sprawie rozważa pozew cywilny wobec zwolnionych pracowników, a domniemanych autorów anonimowego listu.

fot. archiwum

  • Konin. Co dzieje się w MZGOK? Zdecydowana reakcja na anonim

 autor: Aleksandra Braciszewska - Benkahla

 e-mail: ab@firma.lm.pl

Chcesz nas zainteresować tematem? Czekamy na sygnały/materiały. Piszcie na alert@lm.pl.

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

max 1000 znaków (0)
max 28 znaków (0)

Twój komentarz może zostać przeczytany przez tysiące osób. Wydawca portalu LM.pl spółka LM LOKALNE MEDIA Sp. z o.o. nie bierze odpowiedzialności za jego treść. Komentarze zniesławiające lub mogące naruszać dobra osobiste osób trzecich grożą odpowiedzialnością karną i cywilną. Osoby pokrzywdzone mogą skutecznie dochodzić swoich praw w organach ścigania i w sądach. Zgodnie z ust. 16 Regulaminu Twój komentarz może zostać opublikowany nie tylko na tej stronie, ale również w innych mediach.
Komentarze nie na temat są usuwane.

POPULARNE KOMENTARZE

Stwórzmy listę partactw symbolizujących nieudolne rządy w m. Koninie: 1) stan techniczny przeprawy 2) amfiteatr w ruinie 3) stadion sportowy w ruinie 4) prywatyzacja i likwidacja przemysłu w Koninie - przykład cukrownia, polanex 5) konińskie zabytki w ruinie - liczne kamienice na starówce 6) pusta strefa inwestycyjna, gdzie nikt nie inwestuje 7) największe bezrobocie w województwie 8) rodzinne spółki miejskie na koszt podatnika 9) niebotyczny wzrost cen opłat za centralne ogrzewanie i odpady 10) ... ktoś ma inne propozycje?
Dodano: 21.02.2019 12:12    Przez: ~Obserwator gospodarczy
skoro jest tak dobrze to dlaczego jest tak źle?. Znam kilku byłych pracowników i oni doskonale wiedza o co chodzi. Podjęli decyzje z powodów polityki kadrowo płacowej niskie zarobki ,brak perspektywy awansu i także płacowego. Przychodził swój (patrz brat Pana Prezydenta Korytkowskiego) i na dzień dobry dostaje 2 razy więcej niż pracownik który już pracował w tym zakładzie 5 lub7 lat gdy pracownik się zapytałto zawsze uzyskał informacje odmowną dziś wielu co odeszło żałuje że zmarnowali tyle czasu pracują gdzie indziej i sa bardzo zadowoleni Dziś do takiej pracy nie ma chętnych za najniższa krajową. Przerost urzędników nad pracownikami liniowymi (patrz podobny zakłada w Poznaniu dla porównania) ,czas na zmiany w MZGOK i to gruntowne to wszystko nie domyka się a co będzie jak zacznie obowiązywać recykling.Ja żądam niskich opłat za śmieci i będę płacił tylko za tyle ile wyprodukuje i wtedy będzie sprawiedliwie od kg chcę wiedzieć za co ...
Dodano: 21.02.2019 11:58    Przez: ~xxx
To niech mi ktoś mądry odpowie na pytanie - skąd zatem coroczne podwyżki opłat za odpady? W tym roku w mojej gminie opłatę podniesiono o 33%, z 9 zł na 12 zł, za osobę. W przeciągu kilku lat opłatę podniesiono kilkukrotnie. Gdzie jest granica tej paranoi?
Dodano: 21.02.2019 11:53    Przez: ~Obserwator zycia
Do listy partactw wnoszę - kryzys demograficzny, czyli odpływ z miasta młodych ludzi i spadek liczby mieszkańców z 80 do 70 tys.
Dodano: 21.02.2019 12:35    Przez: ~Statystyk
W Koninie nigdy nic złego nie zaistniało,nawet z przeprawą nie było i nie ma problemów,to tylko wymysły i fantasmagorie obywateli tego miasta.
Dodano: 21.02.2019 11:56    Przez: ~pfff

KOMENTARZE

Oczywiście, zabezpieczyć komputery i drukarki jeśli anonim był pisany na komputerze. Jeśli był pisany odręcznie to pole popisu dla grafologa.
Dodano: 21.02.2019 11:50    Przez: ~Dym
To jest Konin a nie "Kryminalne zagadki NY" czy choćby nasze rodzime "Gliny"
Dodano: 21.02.2019 12:45    Przez: ~Zzz
To niech mi ktoś mądry odpowie na pytanie - skąd zatem coroczne podwyżki opłat za odpady? W tym roku w mojej gminie opłatę podniesiono o 33%, z 9 zł na 12 zł, za osobę. W przeciągu kilku lat opłatę podniesiono kilkukrotnie. Gdzie jest granica tej paranoi?
Dodano: 21.02.2019 11:53    Przez: ~Obserwator zycia
A nie jest tak, ze coraz wiecej smieci mieszkańcy generuja...??
Dodano: 21.02.2019 12:15    Przez: ~Pn
Pn- no chyba nie, bo na spotkaniu wiejskim wójt stwierdził, że spalarnia boryka się ze zbyt mała ilością śmieci, a jej potencjał wykorzystywany jest tylko w kilku %. Natomiast zatrudnienie we firmie wynosi 130 osób, i chyba stąd te systematyczne podwyżki. Trzeba utrzymywać armię ludzi.
Dodano: 21.02.2019 12:39    Przez: ~Obserwator życia
Obserwator życia... byc moze. Nie mam az taiego rozeznania iku pracuje. Widze za to ze coraz wiexej snieci lydzie generuja. Nawet patrzac na siebie czy znajomych.
Dodano: 21.02.2019 12:49    Przez: ~Pn
~Obserwator życia: Sprawa jest prosta, gmina wysypywała śmieci na wysypisko nie spełniające standardów ochrony środowiska to i ceny były niskie. Zaczęto ich ścigać to i zaczęli to robić prawidłowo to i ceny wzrosły - o stawkach wywozu śmieci na terenie gminy decydują władze gminy - mieszkańcy ich wybrali to tak mają, miej pretensje do władz gminy a nie do MZGOK lub władz Konina. Weź jeszcze pod uwagę że wywożenie odpadów do innej gminy (na inne składowisko) też kosztuje więcej (większe koszty paliwa, czas pracy, opłaty drogowe itp) , a może wożą do Poznania?
Dodano: 21.02.2019 13:06    Przez: ~lokalny
@Elektron - dzieki Pnowi byc moze miernota intelektulna tweego pokoju wlaczy myslenie. Choc tu mam powazne obawy...
Dodano: 21.02.2019 13:25    Przez: ~Pn
Prawdziwy pisowski patriota niesegreguje śmieci,on je pali, w imię taty rydzyka
Dodano: 21.02.2019 15:20    Przez: ~Ojciec geotermyk
W Koninie nigdy nic złego nie zaistniało,nawet z przeprawą nie było i nie ma problemów,to tylko wymysły i fantasmagorie obywateli tego miasta.
Dodano: 21.02.2019 11:56    Przez: ~pfff
skoro jest tak dobrze to dlaczego jest tak źle?. Znam kilku byłych pracowników i oni doskonale wiedza o co chodzi. Podjęli decyzje z powodów polityki kadrowo płacowej niskie zarobki ,brak perspektywy awansu i także płacowego. Przychodził swój (patrz brat Pana Prezydenta Korytkowskiego) i na dzień dobry dostaje 2 razy więcej niż pracownik który już pracował w tym zakładzie 5 lub7 lat gdy pracownik się zapytałto zawsze uzyskał informacje odmowną dziś wielu co odeszło żałuje że zmarnowali tyle czasu pracują gdzie indziej i sa bardzo zadowoleni Dziś do takiej pracy nie ma chętnych za najniższa krajową. Przerost urzędników nad pracownikami liniowymi (patrz podobny zakłada w Poznaniu dla porównania) ,czas na zmiany w MZGOK i to gruntowne to wszystko nie domyka się a co będzie jak zacznie obowiązywać recykling.Ja żądam niskich opłat za śmieci i będę płacił tylko za tyle ile wyprodukuje i wtedy będzie sprawiedliwie od kg chcę wiedzieć za co ...
Dodano: 21.02.2019 11:58    Przez: ~xxx
Niektórym komentującymvto nijt nie dochodził i nie dogodzi nigdy. Produkuja coraz wiecej ton smieci ale chcieliby mniec niższe oplaty za ichvutylizacje. Hehehe. Gdzie tu logika?
Dodano: 21.02.2019 12:07    Przez: ~Pn
"Pn" logika dla ciebie to za ciężki gatunek kup 10 kg cebuli i wiesz co po tym. lecz się na nogi bo na głowę za późno. Spalarnia się nie domyka brakuje śmieci źle z szacowana staje się nie ekonomiczna jak brakuje tzw paliwa (wsadu do kotła) to koszty są duże do tego dochodzą wysokie koszty funkcjonowania administracji . produkcja energii cieplnej i elektrycznej jest nie do szacowana lub jak kto woli przeszacowana.to wszystkie koszty przenosi się na mieszkańca .Jak to wszystko pojmiesz to zrozumiesz jak to funkcjonuje tu nie chodzi o dogodzenie tu chodzi o przykre -dla niektórych fakty. to samo jest z cenami za ciepło narzuconymi przez MPEC (to następna super instytucja) Zobaczysz jak się zmienią ceny śmieci jak wejdzie w życie przymus recyklingu to dopiero będzie jazda wszystko najlepsze przed tobą, smacznej cebuli
Dodano: 21.02.2019 12:31    Przez: ~xxx
@xxx - czy fani DOJNEJ wszedzie musza dostrzec przekret? Szkoda, ze u siebie ich nie widza... Przychodzi mi tu na mysl tovpoeiedzenie o zapalcevi nelce w oku...
Dodano: 21.02.2019 12:39    Przez: ~Pn
Ja nie segregowałem i płaciłem mniej teraz segreguje i płace więcej... gdzie tu logika?
Dodano: 21.02.2019 12:48    Przez: ~anonim
@anonim - logika jest.... jak sie piwazbiej zastanowisz....
Dodano: 21.02.2019 12:50    Przez: ~N
W pisie nie ma logiki ,jest wiara...
Dodano: 21.02.2019 15:10    Przez: ~Stańczyk
Po pierwsze w spalarni nie brakuje śmieci.... śmieci jest aż za duzo...
Dodano: 22.02.2019 09:19    Przez: ~Koniniak
@koniniak Bredzisz,nie ma za dużo śmieci w spalarni
Dodano: 22.02.2019 12:09    Przez: ~Dlaczego kłamiesz?
W spalarnii na pewno jest dobrze skoro pracuje tam brat prezydenta korytkowskiego
Dodano: 21.02.2019 12:20    Przez: ~oto
Nie wiem czy jest dobrze czy zle ale ja bym tam nie chcial pracowac...
Dodano: 21.02.2019 12:22    Przez: ~Pm
przecież gdzieś musi pracować, gdyby pracował np. w PGKiM to psioczylibyście na PGKiM :))))))
Dodano: 21.02.2019 12:36    Przez: ~hela
@hela - fanboyom DOJNEJ nie dogodzisz. Tu placza nad jednostkami a toleruja armie Pisiewiczy w calym kraju. Albo udaja, ze jej nie ma. Kompketny odlotva obłuda nie ma granic. 😂😂😂
Dodano: 21.02.2019 13:28    Przez: ~Pn
A czy ktoś z Was wie, od ilu lat pracuje brat prezydenta...? Z tego co wiem to 5-6 lat... i co wy na to? Jak PO-wka gnida dostała się do czerwonego gniazda...? Bo chyba nie przez protekcję. Poza tym zaczynał pracę nie na tym stanowisku, na którym jest tylko na robotniczym... Po prostu sprawdźcie najpierw swoje wiadomości zanim cokolwiek napiszecie...
Dodano: 21.02.2019 16:41    Przez: ~...!!!...
Pissuarki i rzetelna weryfikacja prawdy? Hehehe.... marzenie scietej glowy. 😂😂😂
Dodano: 22.02.2019 06:53    Przez: ~Pn
A Korytkowski zabrał się już za sprowadzanie inwestorów, czy tylko urządza tańce na ulicach? Pytam, bo nie wiem, czy warto już wracać do Konina z emigracji.
Dodano: 22.02.2019 13:09    Przez: ~wer
Skalski wszystko
Dodano: 21.02.2019 12:25    Przez: ~konin
Czy ten PiS to musi wszędzie mieszać oni tylko umieją wytykać innym najpierw trzeba zacząć od siebie co oni robią z tą Polską żeby jeden człowiek rządził wszystkimi kiedy wreszcie to się zmieni
Dodano: 21.02.2019 12:30    Przez: ~Konin
w Koninie wybrałeś, to tak masz i czego czepiasz się PIS czy porządnych obywateli co to widzą jak się tu robi dobrze, w ty mieście tylko w to trzeba uwierzyć, jak będą robić dobrze dla mieszkańców to będziemy im bić brawo, jak tak dalej będą robić to podziękujemy Mieszkaniec ma prawo do swojego zdania. Uważam ze w tym mieście sprawy proste sprawiają Władzy bardzo duże problemy . Proszę zacznijcie spełniać obietnice przedwyborcze Mieszkańcy potrafią dostrzec dobre rozwiązania tylko dajcie im argumenty i proszę o nie obrazanie się o prawdę jest to na razie krytyka konstruktywna Róbcie to co do Was należy.
Dodano: 21.02.2019 12:42    Przez: ~xxx
Dobre pytania. Fani DOJNEJ drzazge w oku dostrzega u innych a we własnym belki nie widza. Czepiaja sie jakiegos malego miasteczka a nie widza znacznie wiekszej bo ogolnopolskiej skali patologii w wydaniu DOJNEJ, ktora na dodatek akceptuja. Czyz nie nazywa sie tego slowem OBŁUDA??😂😂😂
Dodano: 21.02.2019 12:43    Przez: ~Pn
"czego czepiasz się PIS czy porządnych obywateli " hehehe.... nie wiem czy sie smiac czy plakac..... hehehe.....
Dodano: 21.02.2019 12:44    Przez: ~Pn
xxx pojedynczej osmiorniczki sie czepiasz a tony pi$$uarskich osmiornic nie widzisz? Do okulisty sie udaj. 😂😂😂
Dodano: 21.02.2019 12:45    Przez: ~Pn
Prezydenci Konina tańczą sobie na Placu Wolności pod dyktando lewicowych kobiet, a miasto się coraz bardziej się stacza, nie przybywa nowych miejsc pracy, młodzież nie ma tu żadnych perspektyw, tylko rodziny i znajomi rządzących Koninem mają zatrudnienie i dobrze płatne posady w Urzędach i Spółkach, czy tak powinno być ? Dokąd zmierza Konin ?
Dodano: 21.02.2019 12:36    Przez: ~Symp. PiS
Jarasz sie mala miescina a nie widzisz tego sanego w calym duzym kraju? Albos slepy albos typowy wyborca DOJNEJ...
Dodano: 21.02.2019 13:30    Przez: ~Pn
P.S. Rownie dobrze mozna twoje slowa tak przerobic: === > tylko rodziny i znajomi DOJNEJ zmiany mają zatrudnienie i dobrze płatne posady w Urzędach i Spółkach, czy tak powinno być ? Dokąd zmierza Konin ?
Dodano: 21.02.2019 13:36    Przez: ~Pn
PS. Konin zastap P L.
Dodano: 21.02.2019 13:37    Przez: ~Pn
Anonimowy donos? Przeciez widać co leci z komina.... Ktoś próbuje zdjąć klapki z oczu rządzący i odrazu dochodzenie
Dodano: 21.02.2019 14:18    Przez: ~Jdjdj
No właśnie CO LECI Z KOMINA??? PRAKTYCZNIE nic nie leci... w przeciwieństwie do kominów w waszych domach.... ludzie zanim coś napiszecie to pomyślcie kilka razy.....
Dodano: 21.02.2019 15:10    Przez: ~Koniniak
@Koniniak - doklafnie. Obludasy jedne u wszystkich widza błędy a sami robiia gorsze rzeczy.
Dodano: 21.02.2019 15:13    Przez: ~Pn
"~Jdjdj " ty masz racje niech przedstawia analizę spali które wydostają się ze spalarni to okaże się drugi raz że masz racje niech przedstawią wynik ,ale nie przez swoje laboratorium tylko z innego miasta -akredytowane nie zależne, to wyjdzie prawda na jaw jakie trucizny wypuszczają do atmosfery ,co ze związkami ciężkimi ? co z tym robią i utylizują ,nie wszystko przecież się spala w takiej temperaturze że jaka panuje w kotle niektóre związki ulegają spaleniu w dużo wyższej temperaturze powyżej 15000 stopni Cencjusza np. chlor, jak często jest dokonywany pomiar morfologii śmieci.
Dodano: 22.02.2019 07:14    Przez: ~xxx
1 z 4
1234>>
Copyright © 1999 - 2019 LM LOKALNE MEDIA Sp. z o.o. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu.
programowanie: PERSABIO