WYSZUKIWARKA
zamknij
ZALOGUJ SIĘ
zamknij
zaloguj się przez facebook-a
facebook
wyszukiwarka

Chrupmy ją na co dzień, na zdrowie. Dzień marchewki 4 kwietnia

Dodano: 4.04.2019 12:31

- Chrupmy ją na co dzień, na zdrowie – zachęca Bożena Janicka, prezes Porozumienia Pracodawców Ochrony Zdrowia. - Nie tylko 4 kwietnia w dzień marchewki.

Nieduża, niepozorna, ale za to ma w sobie moc. To prawdziwa skarbnica witamin, mikro- i makroelementów. Sprzymierzeniec odporności, serca i wzroku. Warto o niej pamiętać nie tylko 4 kwietnia, uznawanego w kalendarzu świąt nietypowych jako dzień marchewki.

- Chrupmy ją na co dzień, na zdrowie – zachęca Bożena Janicka, prezes Porozumienia Pracodawców Ochrony Zdrowia. - Powszechnie dostępna, niewyszukana i niedroga, tak naprawdę kryje w sobie prawdziwe skarby. Jest bogatym źródłem składników odżywczych, a na dodatek charakteryzuje się niską kalorycznością. Można ją jeść pod wieloma postaciami: surową, w sokach, musach. Jest smaczna i soczysta. Warto o niej pamiętać na co dzień, w szczególności wiosną, kiedy na stragany i stoły trafiać będzie młodziutka, prosto z ogródków. 

To bogate źródło przeciwutleniaczy i beta-karotenu, z którego organizm wytwarza witaminę A niezbędną m.in. do prawidłowego funkcjonowania narządu wzroku. Beta-karoten wzmacnia również układ odpornościowy i przyczynia się do utrzymania prawidłowego metabolizmu żelaza. Doskonale działa na skórę, pomaga zachować jej zdrowy wygląd (zaledwie 200 g surowego warzywa lub 200 ml soku zaspokaja w całości dzienne zapotrzebowanie na witaminę A). Flawonoidy dodatkowo chronią układ krążenia (obniżają ciśnienie krwi, hamują odkładanie się cholesterolu na ściankach naczyń krwionośnych). Marchew cechuje dodatkowo wysoka zawartość witamin: K, C, B6, B3, B1, E, B2. Zawiera kwas foliowy, kwas pantotenowy, potas, mangan, fosfor, wapń, magnez, żelazo, cynk, miedź, pektyny i błonnik.

Oprócz tego, że marchew ma kompleksowe, pozytywne oddziaływanie na organizm, ilość kalorii w niej zawarta jest niewielka (zaledwie 41 kcal w 100 gramach owocu).

- Wszystko przemawia za tym, żeby marchew znalazła się w codziennej diecie. Może być dodatkiem do obiadu albo zwyczajną przekąską, kiedy zgłodniejemy (w szkole, pracy, na spacerze). Warto pamiętać, że jej właściwości mają świetny wpływ na urodę. Marchew doskonale sprawdza się jako naturalny kosmetyk. Nic tylko chrupać – zachęca Bożena Janicka.

Chcesz nas zainteresować tematem? Czekamy na sygnały/materiały. Piszcie na alert@lm.pl.

Czytaj więcej na temat:dzień marchewki,   PPOZ,   Bożena Janicka,  

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

KOMENTOWAĆ MOGĄ TYLKO OSOBY ZALOGOWANE

max 1000 znaków (0)
max 28 znaków (0)

Twój komentarz może zostać przeczytany przez tysiące osób. Wydawca portalu LM.pl spółka LM LOKALNE MEDIA Sp. z o.o. nie bierze odpowiedzialności za jego treść. Komentarze zniesławiające lub mogące naruszać dobra osobiste osób trzecich grożą odpowiedzialnością karną i cywilną. Osoby pokrzywdzone mogą skutecznie dochodzić swoich praw w organach ścigania i w sądach. Zgodnie z ust. 16 Regulaminu Twój komentarz może zostać opublikowany nie tylko na tej stronie, ale również w innych mediach.
Komentarze nie na temat są usuwane.

KOMENTARZE

Oj marchewko, marcheweczko żebyś ty jeszcze zarabiać umiała.
Dodano: 04.04.2019 13:30    Przez: ~Magda
Mateuszkowi-klamczuszkowi rozjaśni umysł, zamiast opowiadania bajek zacznie recytować...
Dodano: 04.04.2019 14:52    Przez: ~Adrian z poczekalni
Kiedy POd rządami SLD-PO w Koninie walą się mosty, ktoś nam doradza aby jeść marchewkę ?
Dodano: 04.04.2019 16:42    Przez: ~Tylko nie PO
Czy oby na pewno w dzisiejszych chemicznych czasach jedzenie zdrowych warzyw i owoców jest zdrowe???
Dodano: 04.04.2019 22:19    Przez: ~Mmm
Wszystko nafaszerowane chemią dokładnie, chyba już nie ma zdrowej żywności na rynku i jak potem mamy być zdrowi ?
Dodano: 05.04.2019 11:38    Przez: ~Konsument
Copyright © 1999 - 2019 LM LOKALNE MEDIA Sp. z o.o. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu.
programowanie: PERSABIO