Skocz do zawartości
Polska

Wybory 2024: Kandydaci na radnych gmin, powiatu i miasta. Zobacz, kto się zgłosił! [PEŁNE LISTY]

Prześlij nam swoje filmy, zdjęcia czy tekst. Bądź częścią naszego zespołu. Kliknij tutaj!

LM.plWiadomości3 trendy w projektowaniu katalogów do druku

3 trendy w projektowaniu katalogów do druku

Materiał promocyjny

Dodano:
3 trendy w projektowaniu katalogów do druku

Każdy przedsiębiorca prędzej czy później musi obrać konkretną strategię dotyczącą marketingu. Bez odpowiedniej strategii marketingowej trudno o powodzenie w jakimkolwiek obszarze biznesu. W dobie wszechobecnego internetu i portali społecznościowych, nie można zapomnieć o nieco bardziej konwencjonalnych kanałach reklamowych. Mowa tutaj o dobrze znanych banerach promocyjnych, szyldach czy o druku katalogów reklamowych, które nie straciły na efektywności.

Zacznij od katalogu
Katalogi reklamowe stanowią nieco bardziej skondensowaną formę portfolio, dzięki której konsument poznaje działalność i dokonania danego przedsiębiorcy. Nowoczesne katalogi reklamowe powstają w oparciu o najnowsze technologie, co daje nieograniczone możliwości. Decydując się na foldery reklamowe dla swojej firmy, można zwrócić się do drukarni internetowej, jak m.in. OpenPrint, gdzie można zamówić nie tylko katalogi, ale również banery czy stojaki reklamowe. Więcej informacji na temat oferty tej firmy dostępnych jest w tym miejscu www.openprint.pl/katalog-szyty.

Jak przygotować katalog do druku – kilka wskazówek:

Im mniej tym lepiej
Katalogi promocyjne powinny być przejrzyste i nie przytłaczać swoją formą. Nikt z nas nie lubi „pstrokatych” reklam, które w zbyt nachalny sposób próbują dotrzeć do jak najszerszego grona klientów. Nic na siłę. Jeśli decydujemy się na usługi profesjonalnego projektanta, warto podkreślić swoje podejście do tematu rozmieszczenia treści na łamach katalogu. Kilka zdjęć z korespondencyjnym opisem w zupełności wystarczy.

Przejdź do meritum
W katalogach reklamowych nie warto umieszczać „poematów” na temat jakości oferowanych usług -  nikt nie chce tracić swojego cennego czasu na czytanie przydługich tekstów reklamowych. Treść folderów powinna być zwięzła i w kilku zdaniach streszczać najistotniejsze informację.

Okładka kluczem do skutecznej reklamy
Pierwsza strona katalogu jest wizytówką pozostałej zawartości folderu reklamowego. Warto wybrać motywy w prosty sposób nawiązujące do oferowanych usług. Nie bez znaczenia jest również wygląd papieru, z którego wykonuje się strony katalogowe. Drukarnie z najwyższej półki stosują nowoczesne metody laminowania papieru, dzięki czemu można uzyskać wytrzymałą na zużycie okładkę z prawdziwego zdarzenia.

Rozmiar ma znaczenie
Jeszcze przed etapem tworzenia szaty graficznej folderu reklamowego należy zdecydować o formacie książeczki. Wielkość stron powinna być dostosowana do treści, jaką chcemy zamieścić w katalogu. Strony w formacie A4 sprawdzą się w przypadku większego stosunku treści do ilustracji, natomiast format A5 czy A6 będą dobrym rozwiązaniem dla katalogów z przewagą zdjęć.

Najnowsze trendy w projektowaniu katalogów firmowych:

Mocne uderzenie kolorów
2019 rok przyniósł dosyć nieoczekiwane trendy w kwestii wyboru kolorystyki katalogów reklamowych. Projektanci w tym sezonie wybierają dosyć wyraziste kolory, które wyróżniają się na tle pasteli, które do tej pory rządziły w szatach graficznych folderów promocyjnych.

Choć geometryczne, nieco abstrakcyjne kształty w reklamie funkcjonują już od dawna, asymetryczne bryły czy napisy są sprawcami niemałego zamieszania. Niektóre grafiki na pierwszy rzut oka mogą wydawać się na nieuporządkowane, lecz w tym szaleństwie jest metoda. Niecodzienne kształty przyciągają oko, co wpływa na większe zainteresowanie grupy targetowej.

Tekst, tekst i jeszcze raz tekst
Projektanci coraz częściej zamiast ozdobnych grafik, stawiają na mocny font prezentowanej treści. Jest to rozwiązanie o tyle ciekawe, że stanowi odskocznię od tradycyjnych grafik prezentujących określone zdjęcia czy ilustrację. Graficy bawią się formą, oczywiście w granicach dobrego smaku.

Czytaj więcej na temat:druk, promocja, reklama
Potwierdzenie
Proszę zaznaczyć powyższe pole