Skocz do zawartości

Prześlij nam swoje filmy, zdjęcia czy tekst. Bądź częścią naszego zespołu. Kliknij tutaj!

LM.plWiadomości[Sprawdź] Prawa pasażera w przypadku opóźnionego lotu

[Sprawdź] Prawa pasażera w przypadku opóźnionego lotu

Materiał promocyjny

Dodano:
[Sprawdź] Prawa pasażera w przypadku opóźnionego lotu

Opóźnienie lotów jest jak najbardziej naturalnym zjawiskiem, które nie zaskakuje prawie nikogo, często odpowiedzialne są za to długie kolejki przy odprawie lub kwestie techniczne. Jednak, gdy opóźnienie lotu jest znacznie dłuższe i wynosi więcej niż 3 godziny może zrujnować plany podróżnicze wielu osób, którym wyjazd z takich opóźnieniem już się po prostu nie opłaca.
 

Rekompensata za stracony czas

W przypadkach dużego opóźnienia lotu pasażerowie powinni ubiegać się o zadośćuczynienie pieniężne za stracony na lotnisku czas, chyba, że powodem powstałych niedogodności jest wyjątkowa sytuacja. Może nią być nagłe pogorszenie pogody, zbyt duże natężenie ruchu w przestrzeni powietrznej, atak terrorystyczny lub kolizja samolotu na przykład z ptactwem. Niestety, pomimo braku wyżej wskazanej przyczyny linie lotnicze często próbują zrzucić z siebie ciężar odpowiedzialności, dlatego warto znać swoje prawa konsekwentnie dążyć do uzyskania odszkodowania. Przyczyna opóźnionego lotu powinna być dokładnie przeanalizowana, profesjonalnie zajmuje się tym firma DelayFix, która skutecznie pomaga ludziom w dochodzeniu swoich praw. Odszkodowanie za spóźniony samolot nie może zostać wypłacone, jeżeli pasażer wcześniej zgodził się na skorzystanie z zaproponowanego lotu zastępczego lub vouchera na podróż w innym terminie. Często jest to celowe zwodzenie klientów linii lotniczych, by unikać ponoszenia odpowiedzialności pieniężnej za powstałe opóźnienia. Zawsze warto zachować sobie prawo do wnioskowania o najwyższą formę rekompensaty, jaką jest odszkodowanie za opóźniony lot, dlatego konieczne jest zgromadzenie wszystkich dowodów.


 

Przygotowanie do złożenia wniosku o odszkodowanie

Gdy pojawia się informacja o opóźnieniu samolotu, warto rozpocząć kompletację wszystkich dowodów związanych z problematyczną podróżą, są one niezbędne do wystąpienia o zadośćuczynienie. Potrzebne są oczywiście karta pokładowa, potwierdzenie dokonanej rezerwacji, bilety lotnicze oraz zawiadomienie o planowanym opóźnieniu, istotne są ponadto wszelkie rachunki za wydatki z tym związane. Jeżeli linie lotnicze nie są skłonne do pokrycia dodatkowych kosztów z góry, ich klient powinien samodzielnie opłacić wszelkie rachunki i następnie zachować potwierdzenia. Wskazane jest także spisanie numeru lotu, który jest opóźniony, godzin planowanego pierwotnie odlotu i przylotu oraz faktyczny czas startu i lądowania. Teoretycznie personel przewoźnika powinien poinformować pasażerów o prognozowanym czasie startu i przyczynach, z których wynika spóźnienie samolotu, jeżeli jednak tak się nie dzieje – warto dopytywać o szczegóły. Można również samodzielnie obserwować warunki pogodowe, które zostaną prawdopodobnie wskazane przez personel jako przyczyna opóźnienia. Jeżeli wszystkie powyższe dokumenty zostały zgromadzone, pozostaje już tylko rozpoczęcie procedury ubiegania się o przyznanie samodzielnie lub przez firmę Delayfix, która często zapewnia wypłatę odszkodowania z góry! Linie lotnicze nie są do tego chętne, dlatego warto zrezygnować ze składania wniosków bezpośrednio do nich, lecz poszukać zewnętrznej pomocy.

Chcesz wiedzieć więcej? Sprawdź stronę https://delayfix.com

Czytaj więcej na temat:turystyka, lot, wakacje
Potwierdzenie
Proszę zaznaczyć powyższe pole