WYSZUKIWARKA
zamknij
ZALOGUJ SIĘ
zamknij
zaloguj się przez facebook-a
facebook
wyszukiwarka

Nieszablonowe działania i prace domowe w ZSEU w Żychlinie

Dodano: 19.05.2020 10:37

Życie udowadnia, że trudny czas może wyzwolić kreatywne działania i zachęcić do tworzenia. Nie inaczej jest w przypadku uczniów z Zespołu Szkól Ekonomiczno - Usługowych z Żychlina.

Na co dzień społeczność szkoły jest bardzo aktywna i pozostanie w domach nie zmieniło tej postawy. Nauczyciele proponują uczniom różnorodne działania, które w bezpiecznych warunkach mogą ich rozwijać, a nieszablonowe „prace domowe” stały się kuźnią żychlińskich talentów.

Aby pomóc uczniom znieść sytuację pandemii i rozbudzić w nich miłość do sztuki, zainicjowano "Akcję - Reinterpretację". Uczniowie nadsyłają zdjęcia stworzonych przez siebie kopii dzieł sztuki, a żywe obrazy zamieszczane są na szkolnym Facebooku, gdzie cieszą się ogromną popularnością. Innowacyjnym projektem jest też humanistyczny projekt "Zachęcamy do Czytania ", w ramach którego uczniowie i nauczyciele publikują na szkolnym Facebooku krótkie teksty reklamujące ulubione książki pozalekturowe. Inspiruje to młodzież do czytania i wymiany doświadczeń. Projekt "Nie Zostawimy Was Nigdy" to wsparcie dla uczniów, na szkolnym Facebooku publikowane są informacje o miejscach, w których młodzież w dobie pandemii może uzyskać pomoc psychologiczną, a także rady dotyczące np. chorób typu depresja psychiczna. O akcje te dbają nauczycielki Anetta Janc, Urszula Jędrzejewska-Kamińska, Ewa Pietrzak, Joanna Sobczak, Anna Walkowiak i Aleksandra Gołdych.

O tym jak ważne dla młodego człowieka jest wsparcie psychiczne doskonale wie nauczyciel wychowania fizycznego Artur Rosiak, którego wieloletnie doświadczenie w pracy z młodzieżą zaprocentowało projektem „Tour de 1THR”, podczas którego na rowerze przemierza setki kilometrów odwiedzając swoich wychowanków i „przez bramę” spotyka się z całymi rodzinami. Jednocześnie pokazuje, że wbrew pozorom czas ten pozwolił mu porozmawiać i wymienić się wiedzą na temat edukacji zdrowotnej, jej wpływu na nasze samopoczucie zarówno psychiczne jak i fizyczne, prezentując również aplikacje ułatwiające monitoring naszej codziennej aktywności.

Na aktywność wśród uczniów stawia również Kacper Koszal, nauczyciel, ale również doświadczony triatlonista, który zachęca uczniów do korzystanie z darmowych aplikacji sportowych w celu kontrolowania aktywności, a jego treningi są dla nich najlepszym przykładem, będąc również motywacją. Uczniowie sami wybierają aktywność na jaką mają ochotę i ją dokumentują.

Uczniowie chętnie włączają się w zadania proponowane przez nauczycieli zarówno te obowiązkowe, jak i te mające zbawienny wpływ na ich samopoczucie. Joanna Gadomska, biolożka proponuje stworzone przez siebie  antystresowe gry i zabawy w ramach cyklu „Kreatywne sposoby na nudę z biologią w tle”. A w ramach prac domowych uczniowie grają w jej autorską grę „Wielką biologiczną grę o neurony”, dzięki której uczniowie rozwijają swoją aktywność i kreatywność oraz uczą się gospodarowania swoim czasem podczas edukacji w domu. Prowadzone przez siebie lekcje online nagrywa, a później publikuje na prowadzonej przez siebie stronie „Biologia z Blondynką”, aby mogli zobaczyć je i inni uczniowie. Uczniowie mogą korzystać również z jej biologicznych sketchnotek i map myśli, ułatwiających zapamiętywanie nowych wiadomości. W ramach ogólnopolskiego projektu „Studenci Uczniom”, poprowadziła webinar dla uczniów z ZSEU oraz uczniów z całej Polski na temat: „Pierwszy krok jest najważniejszy, czyli o sposobach skutecznego uczenia się nowego materiału z biologii”.

Samorząd Uczniowski zainicjował w szkole akcję "Zapiski z czasu przymusowej izolacji". Uczniowie tworzyli wiersze, opowiadania, w których zawarli swe refleksje na temat pandemii, przyszłości ludzkości. Ponadto, wraz z biblioteką szkolną, włączył się w ogólnopolską akcję "Kartka dla medyka", której celem było okazanie, wsparcia, solidarności z personelem medycznym.

Biblioteka szkolna proponuje wiele innych działań. Magdalena Śliwińska ze szkolnej biblioteki wspomina o prezentowaniu umiejętności cyfrowych uczniów w  projektowaniu Kartek Wielkanocnych, ale również o akcji promowania czytelnictwa z okazji majowego święta bibliotek, podczas której uczniowie wykonują ciekawe zdjęcia na temat „Jak czytam?” i prezentują ulubione miejsce i ulubioną pozycję czytania.

Wydarzenia historyczne mające ogromny wpływ na nasze losy w ramach cyklu projektowego „Literackie lekcje patriotyzmu”, koordynowanego przez Aleksandrę Gołdych, zachęciły uczniów aby wspominać online rocznice narodowe, istotne wydarzenia historyczne oraz ich bohaterów. Ruszając „szlakiem poznańskich lekarzy”, z okazji Światowego Dnia Zdrowia, poznali ich szczególne zasługi nie tylko na polu medycyny, ale również w walce o niepodległość naszej Ojczyzny, uczcili bohaterów marca 1968 r., Dzień Pamięci Ofiar Zbrodni Katyńskiej, bohaterów powstania w getcie warszawskim, Święto Narodowe Trzeciego Maja, setną rocznicę urodzin Jana Pawła II czy rocznicę zwycięskiej bitwy o Monte Cassino. Wzięli również udział w wojewódzkim projekcie edukacyjnym „Powstanie Wielkopolskie 1918/1919. Pamiętamy!” , w ramach którego odbył się Konkurs Wiedzy o Powstaniu Wielkopolskim „Tobie Polsko ta kropla krwi wrzącej”. W tegorocznej XII edycji konkursu udział wzięli: Wiktoria Kamińska (1LOP), Mateusz Ciesielski (1THL) i Pola Pyzdrowska (1TŻP), zdobywając tytuły finalistów etapu wojewódzkiego Konkursu Wiedzy o Powstaniu Wielkopolskim.

W ramach projektu Wielkopolskiego Kuratora Oświaty „Planuj - nie marnuj” odbywa się konkurs koordynowany w szkole przez nauczycielki przedmiotów gastronomicznych Katarzynę Hryciuk i Elżbietę Sell, dotyczący właściwego gospodarowania pożywieniem. Dla społeczności szkolnej, zarówno dla uczniów jak i nauczycieli nauczycielka przedmiotów gastronomicznych Katarzyna Hryciuk proponuje konkursy kulinarno-fotograficzne, gdzie całymi rodzinami mogą wykazać się w gotowaniu, aranżacji dań i artystycznej fotografii. Jej uczniowie również wzięli udział w ogólnopolskim konkursie cukierniczym BAKE&Play. Natomiast w konkursie kulinarnym on-line „SZEF team challenge” organizowanym przez MAKRO Polska wraz z 33 drużynami z całej Polski wystartowały dwie żychlińskie drużyny składające się z trójki uczniów i nauczyciela. Zadaniem drużyn jest przygotowanie dań (każdy z zawodników przygotowuje danie samodzielnie ze wsparciem merytorycznym drużyny).

Jak podkreśla Anna Matczak-Gaj, dyrektor ZSUE: tytuł Srebrnej Szkoły zobowiązuje całą społeczność szkolną do działania, niezależnie od sytuacji w jakiej się znaleźliśmy, co udowadniają uczniowie ZSEU w Żychlinie.

 

slajd 1 z 9
NASTĘPNY SLAJD

 

*** *** ***

Koronawirus w Polsce stał się faktem. Bądź na bieżąco! Nie panikujemy, rzetelnie informujemy. Każdą informację weryfikujemy u źródła, nie publikujemy plotek ani informacji niesprawdzonych. Nie ścigamy się.

 

Regionalne informacje dot. koronawirusa znajdziecie pod adresem https://www.lm.pl/tagi/koronawirus

*** *** ***

Chcesz nas zainteresować tematem? Czekamy na sygnały/materiały. Piszcie na alert@lm.pl.

Czytaj więcej na temat:ZSEU w Żychlinie,   pandemia,  

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

KOMENTOWAĆ MOGĄ TYLKO OSOBY ZALOGOWANE

max 1000 znaków (0)
max 28 znaków (0)

Twój komentarz może zostać przeczytany przez tysiące osób. Wydawca portalu LM.pl spółka LM LOKALNE MEDIA Sp. z o.o. nie bierze odpowiedzialności za jego treść. Komentarze zniesławiające lub mogące naruszać dobra osobiste osób trzecich grożą odpowiedzialnością karną i cywilną. Osoby pokrzywdzone mogą skutecznie dochodzić swoich praw w organach ścigania i w sądach. Zgodnie z ust. 16 Regulaminu Twój komentarz może zostać opublikowany nie tylko na tej stronie, ale również w innych mediach.
Komentarze nie na temat są usuwane.

Copyright © 1999 - 2020 LM LOKALNE MEDIA Sp. z o.o. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu.
programowanie: PERSABIO