Skocz do zawartości
Polska

Wybory 2024: WIECZÓR WYBORCZY KONIN 2024 - II TURA - NIEDZIELA 20:55

Prześlij nam swoje filmy, zdjęcia czy tekst. Bądź częścią naszego zespołu. Kliknij tutaj!

LM.plWiadomościNieszablonowe działania i prace domowe w ZSEU w Żychlinie

Nieszablonowe działania i prace domowe w ZSEU w Żychlinie

Dodano:
Nieszablonowe działania i prace domowe w ZSEU w Żychlinie

Życie udowadnia, że trudny czas może wyzwolić kreatywne działania i zachęcić do tworzenia. Nie inaczej jest w przypadku uczniów z Zespołu Szkól Ekonomiczno - Usługowych z Żychlina.

Na co dzień społeczność szkoły jest bardzo aktywna i pozostanie w domach nie zmieniło tej postawy. Nauczyciele proponują uczniom różnorodne działania, które w bezpiecznych warunkach mogą ich rozwijać, a nieszablonowe „prace domowe” stały się kuźnią żychlińskich talentów.

Aby pomóc uczniom znieść sytuację pandemii i rozbudzić w nich miłość do sztuki, zainicjowano "Akcję - Reinterpretację". Uczniowie nadsyłają zdjęcia stworzonych przez siebie kopii dzieł sztuki, a żywe obrazy zamieszczane są na szkolnym Facebooku, gdzie cieszą się ogromną popularnością. Innowacyjnym projektem jest też humanistyczny projekt "Zachęcamy do Czytania ", w ramach którego uczniowie i nauczyciele publikują na szkolnym Facebooku krótkie teksty reklamujące ulubione książki pozalekturowe. Inspiruje to młodzież do czytania i wymiany doświadczeń. Projekt "Nie Zostawimy Was Nigdy" to wsparcie dla uczniów, na szkolnym Facebooku publikowane są informacje o miejscach, w których młodzież w dobie pandemii może uzyskać pomoc psychologiczną, a także rady dotyczące np. chorób typu depresja psychiczna. O akcje te dbają nauczycielki Anetta Janc, Urszula Jędrzejewska-Kamińska, Ewa Pietrzak, Joanna Sobczak, Anna Walkowiak i Aleksandra Gołdych.

O tym jak ważne dla młodego człowieka jest wsparcie psychiczne doskonale wie nauczyciel wychowania fizycznego Artur Rosiak, którego wieloletnie doświadczenie w pracy z młodzieżą zaprocentowało projektem „Tour de 1THR”, podczas którego na rowerze przemierza setki kilometrów odwiedzając swoich wychowanków i „przez bramę” spotyka się z całymi rodzinami. Jednocześnie pokazuje, że wbrew pozorom czas ten pozwolił mu porozmawiać i wymienić się wiedzą na temat edukacji zdrowotnej, jej wpływu na nasze samopoczucie zarówno psychiczne jak i fizyczne, prezentując również aplikacje ułatwiające monitoring naszej codziennej aktywności.

Na aktywność wśród uczniów stawia również Kacper Koszal, nauczyciel, ale również doświadczony triatlonista, który zachęca uczniów do korzystanie z darmowych aplikacji sportowych w celu kontrolowania aktywności, a jego treningi są dla nich najlepszym przykładem, będąc również motywacją. Uczniowie sami wybierają aktywność na jaką mają ochotę i ją dokumentują.

Uczniowie chętnie włączają się w zadania proponowane przez nauczycieli zarówno te obowiązkowe, jak i te mające zbawienny wpływ na ich samopoczucie. Joanna Gadomska, biolożka proponuje stworzone przez siebie  antystresowe gry i zabawy w ramach cyklu „Kreatywne sposoby na nudę z biologią w tle”. A w ramach prac domowych uczniowie grają w jej autorską grę „Wielką biologiczną grę o neurony”, dzięki której uczniowie rozwijają swoją aktywność i kreatywność oraz uczą się gospodarowania swoim czasem podczas edukacji w domu. Prowadzone przez siebie lekcje online nagrywa, a później publikuje na prowadzonej przez siebie stronie „Biologia z Blondynką”, aby mogli zobaczyć je i inni uczniowie. Uczniowie mogą korzystać również z jej biologicznych sketchnotek i map myśli, ułatwiających zapamiętywanie nowych wiadomości. W ramach ogólnopolskiego projektu „Studenci Uczniom”, poprowadziła webinar dla uczniów z ZSEU oraz uczniów z całej Polski na temat: „Pierwszy krok jest najważniejszy, czyli o sposobach skutecznego uczenia się nowego materiału z biologii”.

Samorząd Uczniowski zainicjował w szkole akcję "Zapiski z czasu przymusowej izolacji". Uczniowie tworzyli wiersze, opowiadania, w których zawarli swe refleksje na temat pandemii, przyszłości ludzkości. Ponadto, wraz z biblioteką szkolną, włączył się w ogólnopolską akcję "Kartka dla medyka", której celem było okazanie, wsparcia, solidarności z personelem medycznym.

Biblioteka szkolna proponuje wiele innych działań. Magdalena Śliwińska ze szkolnej biblioteki wspomina o prezentowaniu umiejętności cyfrowych uczniów w  projektowaniu Kartek Wielkanocnych, ale również o akcji promowania czytelnictwa z okazji majowego święta bibliotek, podczas której uczniowie wykonują ciekawe zdjęcia na temat „Jak czytam?” i prezentują ulubione miejsce i ulubioną pozycję czytania.

Wydarzenia historyczne mające ogromny wpływ na nasze losy w ramach cyklu projektowego „Literackie lekcje patriotyzmu”, koordynowanego przez Aleksandrę Gołdych, zachęciły uczniów aby wspominać online rocznice narodowe, istotne wydarzenia historyczne oraz ich bohaterów. Ruszając „szlakiem poznańskich lekarzy”, z okazji Światowego Dnia Zdrowia, poznali ich szczególne zasługi nie tylko na polu medycyny, ale również w walce o niepodległość naszej Ojczyzny, uczcili bohaterów marca 1968 r., Dzień Pamięci Ofiar Zbrodni Katyńskiej, bohaterów powstania w getcie warszawskim, Święto Narodowe Trzeciego Maja, setną rocznicę urodzin Jana Pawła II czy rocznicę zwycięskiej bitwy o Monte Cassino. Wzięli również udział w wojewódzkim projekcie edukacyjnym „Powstanie Wielkopolskie 1918/1919. Pamiętamy!” , w ramach którego odbył się Konkurs Wiedzy o Powstaniu Wielkopolskim „Tobie Polsko ta kropla krwi wrzącej”. W tegorocznej XII edycji konkursu udział wzięli: Wiktoria Kamińska (1LOP), Mateusz Ciesielski (1THL) i Pola Pyzdrowska (1TŻP), zdobywając tytuły finalistów etapu wojewódzkiego Konkursu Wiedzy o Powstaniu Wielkopolskim.

W ramach projektu Wielkopolskiego Kuratora Oświaty „Planuj - nie marnuj” odbywa się konkurs koordynowany w szkole przez nauczycielki przedmiotów gastronomicznych Katarzynę Hryciuk i Elżbietę Sell, dotyczący właściwego gospodarowania pożywieniem. Dla społeczności szkolnej, zarówno dla uczniów jak i nauczycieli nauczycielka przedmiotów gastronomicznych Katarzyna Hryciuk proponuje konkursy kulinarno-fotograficzne, gdzie całymi rodzinami mogą wykazać się w gotowaniu, aranżacji dań i artystycznej fotografii. Jej uczniowie również wzięli udział w ogólnopolskim konkursie cukierniczym BAKE&Play. Natomiast w konkursie kulinarnym on-line „SZEF team challenge” organizowanym przez MAKRO Polska wraz z 33 drużynami z całej Polski wystartowały dwie żychlińskie drużyny składające się z trójki uczniów i nauczyciela. Zadaniem drużyn jest przygotowanie dań (każdy z zawodników przygotowuje danie samodzielnie ze wsparciem merytorycznym drużyny).

Jak podkreśla Anna Matczak-Gaj, dyrektor ZSUE: tytuł Srebrnej Szkoły zobowiązuje całą społeczność szkolną do działania, niezależnie od sytuacji w jakiej się znaleźliśmy, co udowadniają uczniowie ZSEU w Żychlinie.

 

Nieszablonowe działania i prace domowe w ZSEU w Żychlinie
Nieszablonowe działania i prace domowe w ZSEU w Żychlinie
1589877911-eqt94u-zsue3.jpg
1589877911-wci30n-zsue4.jpg
1589877914-82z3b7-zsue6.jpg
1589877914-hityqe-zsue7.jpg
1589877914-9qawce-zsue8.jpg
1589877914-19xu7i-zsue5.jpg
1589877958-hrqcaa-zsue9.jpg
Czytaj więcej na temat:ZSEU w Żychlinie, pandemia,
Potwierdzenie
Proszę zaznaczyć powyższe pole