Skocz do zawartości
Polska

Wybory 2024: Kandydaci na radnych gmin, powiatu i miasta. Zobacz, kto się zgłosił! [PEŁNE LISTY]

Prześlij nam swoje filmy, zdjęcia czy tekst. Bądź częścią naszego zespołu. Kliknij tutaj!

LM.plSportSport, marketing i pozycjonowanie strony w Google

Sport, marketing i pozycjonowanie strony w Google

Materiał promocyjny

Dodano:
Sport, marketing i pozycjonowanie strony w Google

Czy sport może mieć coś wspólnego z marketingiem? O wiele więcej niż mogłoby się wydawać! Zwłaszcza, gdy mowa o internetowych serwisach sportowych. Dlaczego tak się dzieje i jakie działania marketingowe najlepiej wdrożyć, gdy jest się wydawcą tego typu portalu? O tym w dzisiejszym wpisie.

Dlaczego serwis sportowy potrzebuje działań marketingowych?

Serwis sportowy – prócz oczywiście tematyki przewodniej – nie różni się zbytnio od innych portali. To sprawia, że musi mierzyć się z konkurencją – która w sieci ma niewyobrażalną skalę – i stosować odpowiednie działania marketingowe.

Przytłoczeni nadmiarem treści internauci poszukują rozwiązań, które pozwolą im je przefiltrować i trafić na te najbardziej odpowiadające ich potrzebom w danej chwili. Najchętniej wpisują zapytania do wyszukiwarki Google, która podsuwa im odpowiedzi w formie listy linków do stron docelowych, tematycznie związanych z pytaniem.

W wynikach wyszukiwania w Google, obok linków sponsorowanych, pojawiają się linki organiczne, którym internauci ufają o wiele bardziej. Największą siłę przebicia i szansę na to, odbiorca w nie kliknie, mają treści znajdujące się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Im dalsza strona wyników, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że ktoś na nią trafi. W jaki sposób wydawca serwisu sportowego może się tam znaleźć? Wykorzystując w tym celu pozycjonowanie stron internetowych.

SEO – najlepszy sposób na promocję serwisu sportowego

Pozycjonowaniem stron internetowych (SEO od angielskiego Search Engine Optimization) nazywa się proces składający się z dwóch elementów: działań o charakterze technicznym i działań o charakterze marketingowym, których wspólnym celem jest zwiększenie pozycji witryny w organicznych wynikach wyszukiwania.

Odpowiednie i umiejętne wdrożenie SEO wymaga nieustannie aktualizowanej wiedzy na temat wymogów wyszukiwarek, a także kwalifikacji i doświadczenia. To sprawia, że pozycjonowanie internetowego serwisu sportowego (i każdej innej strony internetowej) najlepiej jest oddać w ręce osoby, która specjalizuje się tej dziedzinie. Taka współpraca pozwala bowiem na uzyskanie odpowiednich rezultatów bez konieczności zgłębiania tematyki przez wydawcę portalu. Jak wybrać odpowiedniego specjalistę? Najlepiej kierować się portfolio, takim jak to: http://mateuszkozlowski.pl/.

Jakie korzyści serwisom sportowym daje pozycjonowanie w Google?

Pozycjonowanie stron internetowych w Google przynosi właścicielom witryn (w tym wydawcom serwisów sportowych) wiele korzyści, wśród których warto wymienić te najważniejsze:

  • zwiększenie widoczności serwisu sportowego w organicznych wynikach wyszukiwania;
  • wzrost organicznego ruchu na serwis sportowy;
  • zwiększenie ruchu bezpośredniego w serwisie sportowym;
  • pozytywne przełożenie na rozpoznawalność serwisu sportowego i przewagę wśród konkurencji;
  • wzrost zapytań ofertowych i wzrost sprzedaży (np. jeśli serwis sportowy prowadzi też sklep z gadżetami sportowymi itp.).

Warto również pamiętać o tym, że w przypadku umiejętnego SEO korzyści płynące z jego wdrożenia są długofalowe, co jest raczej rzadkością, jeśli chodzi o działania z zakresu marketingu – zwłaszcza internetowego. To sprawia, że naprawdę warto zainwestować w pozycjonowanie serwisu sportowego w Google. Techniczne i marketingowe działania w obrębie portalu zwrócą się wydawcy z nawiązką i pozwolą znaleźć się w czołówce witryn o tematyce sportowej.

Czytaj więcej na temat:marketing, Internet
Potwierdzenie
Proszę zaznaczyć powyższe pole