WYSZUKIWARKA
zamknij
ZALOGUJ SIĘ
zamknij
zaloguj się przez facebook-a
facebook
wyszukiwarka

Sport, marketing i pozycjonowanie strony w Google

Materiał promocyjny

Dodano: 13.02.2020 21:44

Czy sport może mieć coś wspólnego z marketingiem? O wiele więcej niż mogłoby się wydawać! Zwłaszcza, gdy mowa o internetowych serwisach sportowych. Dlaczego tak się dzieje i jakie działania marketingowe najlepiej wdrożyć, gdy jest się wydawcą tego typu portalu? O tym w dzisiejszym wpisie.

Dlaczego serwis sportowy potrzebuje działań marketingowych?

Serwis sportowy – prócz oczywiście tematyki przewodniej – nie różni się zbytnio od innych portali. To sprawia, że musi mierzyć się z konkurencją – która w sieci ma niewyobrażalną skalę – i stosować odpowiednie działania marketingowe.

Przytłoczeni nadmiarem treści internauci poszukują rozwiązań, które pozwolą im je przefiltrować i trafić na te najbardziej odpowiadające ich potrzebom w danej chwili. Najchętniej wpisują zapytania do wyszukiwarki Google, która podsuwa im odpowiedzi w formie listy linków do stron docelowych, tematycznie związanych z pytaniem.

W wynikach wyszukiwania w Google, obok linków sponsorowanych, pojawiają się linki organiczne, którym internauci ufają o wiele bardziej. Największą siłę przebicia i szansę na to, odbiorca w nie kliknie, mają treści znajdujące się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Im dalsza strona wyników, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że ktoś na nią trafi. W jaki sposób wydawca serwisu sportowego może się tam znaleźć? Wykorzystując w tym celu pozycjonowanie stron internetowych.

SEO – najlepszy sposób na promocję serwisu sportowego

Pozycjonowaniem stron internetowych (SEO od angielskiego Search Engine Optimization) nazywa się proces składający się z dwóch elementów: działań o charakterze technicznym i działań o charakterze marketingowym, których wspólnym celem jest zwiększenie pozycji witryny w organicznych wynikach wyszukiwania.

Odpowiednie i umiejętne wdrożenie SEO wymaga nieustannie aktualizowanej wiedzy na temat wymogów wyszukiwarek, a także kwalifikacji i doświadczenia. To sprawia, że pozycjonowanie internetowego serwisu sportowego (i każdej innej strony internetowej) najlepiej jest oddać w ręce osoby, która specjalizuje się tej dziedzinie. Taka współpraca pozwala bowiem na uzyskanie odpowiednich rezultatów bez konieczności zgłębiania tematyki przez wydawcę portalu. Jak wybrać odpowiedniego specjalistę? Najlepiej kierować się portfolio, takim jak to: http://mateuszkozlowski.pl/.

Jakie korzyści serwisom sportowym daje pozycjonowanie w Google?

Pozycjonowanie stron internetowych w Google przynosi właścicielom witryn (w tym wydawcom serwisów sportowych) wiele korzyści, wśród których warto wymienić te najważniejsze:

  • zwiększenie widoczności serwisu sportowego w organicznych wynikach wyszukiwania;
  • wzrost organicznego ruchu na serwis sportowy;
  • zwiększenie ruchu bezpośredniego w serwisie sportowym;
  • pozytywne przełożenie na rozpoznawalność serwisu sportowego i przewagę wśród konkurencji;
  • wzrost zapytań ofertowych i wzrost sprzedaży (np. jeśli serwis sportowy prowadzi też sklep z gadżetami sportowymi itp.).

Warto również pamiętać o tym, że w przypadku umiejętnego SEO korzyści płynące z jego wdrożenia są długofalowe, co jest raczej rzadkością, jeśli chodzi o działania z zakresu marketingu – zwłaszcza internetowego. To sprawia, że naprawdę warto zainwestować w pozycjonowanie serwisu sportowego w Google. Techniczne i marketingowe działania w obrębie portalu zwrócą się wydawcy z nawiązką i pozwolą znaleźć się w czołówce witryn o tematyce sportowej.

Chcesz nas zainteresować tematem? Czekamy na sygnały/materiały. Piszcie na alert@lm.pl.

Czytaj więcej na temat:marketing,   Internet

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

KOMENTOWAĆ MOGĄ TYLKO OSOBY ZALOGOWANE

max 1000 znaków (0)
max 28 znaków (0)

Twój komentarz może zostać przeczytany przez tysiące osób. Wydawca portalu LM.pl spółka LM LOKALNE MEDIA Sp. z o.o. nie bierze odpowiedzialności za jego treść. Komentarze zniesławiające lub mogące naruszać dobra osobiste osób trzecich grożą odpowiedzialnością karną i cywilną. Osoby pokrzywdzone mogą skutecznie dochodzić swoich praw w organach ścigania i w sądach. Zgodnie z ust. 16 Regulaminu Twój komentarz może zostać opublikowany nie tylko na tej stronie, ale również w innych mediach.
Komentarze nie na temat są usuwane.

Copyright © 1999 - 2020 LM LOKALNE MEDIA Sp. z o.o. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu.
programowanie: PERSABIO