Skocz do zawartości
Polska

Wybory 2024: Kandydaci na radnych gmin, powiatu i miasta. Zobacz, kto się zgłosił! [PEŁNE LISTY]

Prześlij nam swoje filmy, zdjęcia czy tekst. Bądź częścią naszego zespołu. Kliknij tutaj!

LM.plSportPozycjonowanie strony w Google w branży sportowej - jak zwiększyć sprzedaż w prosty sposób?

Pozycjonowanie strony w Google w branży sportowej - jak zwiększyć sprzedaż w prosty sposób?

Materiał promocyjny

Dodano:
Pozycjonowanie strony w Google w branży sportowej - jak zwiększyć sprzedaż w prosty sposób?

Dobrze zoptymalizowane SEO przynosi korzyści w każdej branży. Na dopracowaniu tej kwestii w ogromnej mierze korzysta branża sportowa. Co sprawia, że sklepy zajmujące się sprzedażą sprzętu sportowego tak bardzo zyskują na dobrym SEO?

Dbanie o SEO, czyli ogólnie rzecz ujmując, optymalizacja stron pod kątem wyszukiwarek internetowych, to obecnie w zasadzie obowiązkowy element strategii promocyjnej w każdym biznesie. Skuteczne pozycjonowanie w sieci jest szczególnie istotne w przypadku sklepów sprzedających sprzęt sportowy – nie tylko ze względu na wysoką konkurencyjność w tym obszarze, ale również z racji specyfiki tej branży. Przyjrzyjmy się charakterystycznym cechom branży sportowej oraz ustalmy, w jaki sposób możemy pod nie zoptymalizować SEO.

Ważna zasada w pozycjonowaniu - precyzyjne frazy

W niektórych branżach dobrym rozwiązaniem jest opieranie pozycjonowania stron oraz sklepów przede wszystkim na popularnych słowach kluczowych. Sytuacja przedstawia się jednak zupełnie inaczej w przypadku internetowych sklepów sprzedających sprzęt sportowy. Wynika to z faktu, że użytkownicy poszukujący takich wyrobów często posługują się długimi frazami, nierzadko składającymi się z niezbyt popularnych słów (na przykład: „hantle kompozytowe do pilatesu 2 kg”). Wzięcie tego pod uwagę podczas dobierania słów kluczowych to znakomity sposób na to, by wyprzedzić używającą bardziej ogólnych fraz konkurencję, a co za tym idzie – zdobyć więcej klientów. Eksperci od SEO (np. http://sem-assistant.com/oferta/pozycjonowanie/) przestrzegają jednak by mieć na uwadze, że konieczne jest zachowanie umiaru w kwestii słów kluczowych – ich nadmiar wychwytywany jest przez algorytmy Google, które mogą zepchnąć naszą stronę w dół wyników wyszukiwań.

Dwa kliknięcia

Dobrym pomysłem jest zadbanie o tzw. zasadę dwóch kliknięć, według której użytkownik po wejściu na naszą stronę nie musi klikać więcej niż dwa razy, by trafić na interesującą go podstronę. Dbanie o tą kwestię przynosi podwójną korzyść. Po pierwsze, znacząco rosną nasze szanse na to, że użytkownik dokona zakupu, a po drugie, dobrze wpłyniemy na naszą optymalizację SEO. Wspomniane już algorytmy Google obsługujące pozycjonowanie sklepów internetowych traktują preferencyjnie strony o przejrzystym, łatwym w obsłudze interfejsie. Specjaliści od SEO zwracają także uwagę na odpowiednie przygotowywanie opisów produktów. Najlepszym rozwiązaniem jest stworzenie dwóch opisów – jeden zawierający krótką charakterystykę produktu, umieszczony obok zdjęcia, oraz drugi, bardziej szczegółowy, zamieszczony pod nim.

Podążając za trendami w Google

Kolejną rzeczą odróżniającą branżę sportową od innych jest jej sezonowość – różne pory roku oznaczają zmiany w poziomie popularności poszczególnych produktów. Dodajmy do tego fakt, że Google bardzo często wprowadza zmiany do swoich algorytmów. Tym sposobem powinien nam wyklarować się obraz branży, w której optymalizacja SEO musi być prowadzona nieustannie i na bieżąco. Branża sportowa to też obszar, którym szczególnie łatwo poprawić widoczność sklepu internetowego w Google poprzez prowadzenia bloga oraz obecności na mediach społecznościowych. Pojawianie się nowych trendów czy też odbywające się imprezy sportowe to znakomita okazja do tego, by wypromować produkty z powiązanych z nimi kategorii poprzez zamieszczanie powiązanych z nimi treści.

Branża sportowa to obszar w którym walka o wysokie miejsce na liście wyszukiwań jest szczególnie zacięta: konkurujące w niej firmy muszą zmagać się nie tylko ze swoimi rywalami, ale również ze zmieniającymi się nieustannie trendami. Opłaca się zatem zapewnić sobie przewagę, inwestując we współpracę z agencjami specjalizującymi się w pozycjonowaniu serwisów WWW.

Czytaj więcej na temat:pozycjnonowanie, seo, google
Potwierdzenie
Proszę zaznaczyć powyższe pole