Skocz do zawartości
Polska

Wybory 2024: Powyborcze układanki. Obywatele się wzmocnią, Adamów dalej wiceprezydentem?

Prześlij nam swoje filmy, zdjęcia czy tekst. Bądź częścią naszego zespołu. Kliknij tutaj!

PILNE

IMGW: W nocy z wtorku na środę prognozowany jest spadek temperatury powietrza do około -2°C, przy gruncie do -4°C.

LM.plSportOd czego zależą zarobki specjalisty SEO?

Od czego zależą zarobki specjalisty SEO?

Materiał promocyjny

Dodano:
Od czego zależą zarobki specjalisty SEO?
Od czego zależą zarobki specjalisty SEO?

Nieustanny rozwój technologii oraz zmiany w zachowaniach konsumentów doprowadziły do sytuacji, w której biznes przeniósł swoje usługi oraz oferowane produkty do Internetu. Jednak duża liczba firm oferujących podobny asortyment w konkurencyjnych cenach sprawia, że przedsiębiorcom ciężko jest się wybić, dlatego też coraz większą popularnością cieszy się marketing internetowy, a wraz z nim pozycjonowanie oraz optymalizacja stron www. Ekspertami w tej kwestii są specjaliści SEO, którzy dzięki analitycznemu umysłowi oraz strategi sugerują Klientom najlepsze rozwiązania. Sprawdźmy więc na czym dokładnie polega ich praca i od czego zależą ich zarobki.


Pozycjonowanie stron w Google - dlaczego warto w nie zainwestować?

Jak powszechnie wiadomo konkurencja nigdy nie śpi, dlatego w trosce o rozwój własnego biznesu oraz bezpieczeństwo finansowe coraz większa liczba przedsiębiorców decyduje się na podjęcie kroków mających na celu zwiększenie grona stałych Klientów oraz wyróżnienia się na tle licznie występujących rywali.

Jednym dostępnych (i co najważniejsze faktycznie efektywnych) narzędzi jest właśnie pozycjonowanie stron internetowych, które jeśli tylko zostanie powierzone w ręce odpowiedniego specjalisty SEO (jak np. https://matt-kozlowski.com) wyniesie stronę internetową dosłownie na wyżyny wyszukiwarki Google i tym samym przykuje uwagę potencjalnych Klientów. Cały sekret pozycjonowania stron w Google tkwi w dokładnie przemyślanej strategii, która powinna być dopasowywana indywidualnie do każdego biznesu.

Proces pozycjonowania obejmuje szereg działań, w skład których wchodzi m.in.:

  • link building;
  • optymalizacja stron (podstron) danej witryny internetowej;
  • dobór odpowiednich fraz kluczowych;
  • budowanie interesującego dla użytkownika contentu;
  • audyt SEO;
  • monitorowanie działań konkurencji oraz zmian występujących w algorytmach Google;

Tak rozbudowany system działań nie tylko prowadzi do wzrostu widoczności strony Klienta, a wraz z nią oferowanych przez niego usług, czy też produktów, ale również przyczynia się do:

  • raptownego wzrostu odwiedzin w serwisie;
  • dotarcia do szerszego grona potencjalnych Klientów zainteresowanych oferowanymi usługami;
  • wzrostu widoczności serwisu w wynikach organicznych;
  • zdobycia przewagi nad liczną konkurencją;
  • wzrostu zainteresowania ofertą, a tym samym zysków oraz możliwości rozwoju biznesu;

Kim jest SEO freelancer i ile zarabia specjalista SEO?

Mianem SEO freelancera (czy też eksperta, dla którego pozycjonowanie stron www jest tzw. "chlebem powszednim") określa się osobę, która w codziennej pracy zajmuje się pozycjonowaniem stron internetowych, optymalizacją pod kątem wyników w wyszukiwarkach internetowych oraz wszelkimi innymi działaniami związanym z SEO (Search Engine Optimization). Jego najważniejszym zadaniem jest oczywiście doprowadzenie sytuacji, w której to strona www współpracującego z nim Klienta zajmie najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwarki Google i zostawi konkurencję daleko w tyle.

Osoba zajmująca takie stanowisko powinna posiadać nie tylko bogate w doświadczenie zawodowe portfolio, ale również doskonałe zdolności analityczne (które przydadzą się zwłaszcza przy dokładnej analizie działań konkurencji), rozbudowane umiejętności kodowania oraz optymalizacji stron, a także zdolnościami strategicznymi, które są nad wyraz istotne w marketingu internetowym. Ponadto specjalista SEO powinien mieć dosłownie oczy dookoła głowy i być na bieżąco ze wszystkimi zmianami mającymi miejsce w algorytmach Google, zasadach rankowania stron www oraz działaniami podejmowanymi przez konkurencję, jak i również posiadać zdolności w zakresie copywritingu, zgodnego ze sztuką budowania tekstów oraz umiejętnego wplatania w nie wybranych słów kluczowych.
 

Specjalista SEO - wykształcenie

Jeśli chodzi o kwestie wykształcenia, w tym wypadku nie ma konkretnie sprecyzowanych wymagań. Na dobrą sprawę specjalistą od SEO może zostać zarówno miłośnik marketingu internetowego, który dopiero wybiera ścieżkę kariery zawodowej, jak i osoba, która może pochwalić się uzyskaniem dyplomu ukończenia studiów związanych z marketingiem bądź kierunkami informatycznymi. W tym przypadku kluczem do osiągnięcia sukcesu zawodowego jest nie tyle wykształcenie, co posiadane umiejętności, które sprawiają, że podejmowane działania są faktycznie skutecznie i wpływają na polepszenie sytuacji biznesu Klienta.

Oczywiście jeśli zamierzamy wiązać swoją karierę zawodową z tego typu pracą warto jest inwestować w uzupełniające wiedzę kursy oraz szkolenia, które nie tylko usystematyzują posiadane wiadomości, ale również umożliwią poznanie nowych technik i rozwiązań, a tym samym zwiększą nasze kompetencje oraz sprawią, że staniemy się prawdziwymi ekspertami w tejże dziedzinie.
 

Na jakie miesięczne wynagrodzenie może liczyć specjalista SEO?

Kwestia wysokości zarobków zależy przede wszystkim od trzech następujących czynników, a mianowicie:

  • Okresu stażu pracy - nie jest tajemnicą Poliszynela fakt, że wraz z doświadczeniem zawodowym rosną także oferowane przez pracodawców stawki. Osoba, która dopiero rozpoczyna swoją przygodę z marketingiem internetowym z pewnością będzie zarabiała znacznie mniej niż doświadczony specjalista od SEO.
  • Wielkości firmy w jakiej jest on zatrudniony - mniejsze firmy, w których zatrudnionych jest tylko kilka osób nie zaproponują wynagrodzenia sięgającego wysokości kontroferty zaproponowanej przed dużą korporację, a także nie zapewnią pakietu bogatych świadczeń pozapłacowych.
  • Lokalizacji przedsiębiorstwa - wynagrodzenie na tym samym stanowisku może znacznie się różnić w zależności od wielkości miasta w jakim mieści się firma, rozbieżności w tej kwestii są na porządku dziennym.
  • Rodzaju zatrudnienia - mowa tutaj o modelu zatrudnienia, takim jak B2B, umowa o pracę, czy (rzadko spotykana) umowa zlecenie;

Ponadto ważne są także specjalistyczne umiejętności...Po pierwsze SEO freelancer, ekspert od optymalizacji, specjalista SEO zatrudniony na UoP oraz każdy inny powinien posiadać rozbudowaną wiedzę z zakresu XHTML/HTML, PHP, SQL, CSS oraz JavaScript. Mile widziana jest również znajomość obsługi programów takich jak m.in. Google AdWords oraz Google Analytics, a także umiejętność obsługi podstawowych narzędzi, pozycjonowania stron, przeprowadzania audytu SEO, tworzenia szczegółowej strategii działań.
 

Ile więc tak właściwie zarabia specjalista SEO w naszym kraju?

Jak podaje jeden z najsłynniejszych portali prezentujących oferty zatrudnienia w całej Polsce, przeciętnie osoba zajmująca stanowisko specjalisty SEO może liczyć na wynagrodzenie rzędu 6700 złotych brutto (czyli ok. 4815 zł netto na umowie o pracę, 5789 złotych netto na umowie zlecenie oraz 5560 zł na umowie B2B), co stanowi kwotę o 2000 zł wyższą niż przeciętne wynagrodzenie w Polsce.

Jeśli chodzi o rozkład miast i województw najwyższa pensja dla specjalistów od optymalizacji stron www oferowana jest w Warszawie, województwie pomorskim oraz małopolskim, a także w Gliwicach oraz Gdańsku.

W maju 2019 roku CEO mieszącej się w Łodzi agencji SEM opublikował w serwisie LinkedIn szczegółową tabelę zawierającą informacje co do wysokości zarobków specjalistów SEO w jego firmie, która również daje możliwość oceny czy proponowane przez innych pracodawców stawki są sprawiedliwe, czy też nie.

I tak oto zarobki brutto na Umowie o Pracę wyglądają następująco:

  • SEO Stażysta 800 - 3000 zł
  • Junior SEO Executive 3000 - 3700 zł
  • SEO Executive 3700 - 4900 zł
  • SEO Specialist 4900 - 6800 zł
  • Senior SEO Specialist 6800 - 8900 zł
  • SEO Expert 8900 - 13000 zł
Czytaj więcej na temat:pozycjnonowanie, seo, marketing internetowy
Potwierdzenie
Proszę zaznaczyć powyższe pole