WYSZUKIWARKA
zamknij
ZALOGUJ SIĘ
zamknij
zaloguj się przez facebook-a
facebook
wyszukiwarka

Zdrowa dieta - co warto jeść, a czego należy unikać?

Materiał promocyjny

Dodano: 22.02.2021 12:04

Bez wątpienia nasz styl życia determinuje to, jak wyglądamy i jak się czujemy. Właśnie dlatego zależy nam na tym, aby z uwagą i świadomością praktykować pozytywne zwyczaje. Sposób żywienia i aktywność fizyczna to fundament doskonałej kondycji i odporności. Jeśli należysz do entuzjastów pysznego i zdrowego jedzenia, z pewnością spodoba Ci się nasz krótki poradnik dotyczący tego, jakie produkty warto jeść, a o jakich lepiej zapomnieć.
 

Twój jadłospis - warzywa na podium

Może być trudno wypracować dobre zwyczaje. W sklepach dostępnych jest mnóstwo gotowych artykułów spożywczych, które nie mają większej wartości, a nawet nam szkodzą. Gotowe, przetworzone jedzenie to nie jest dobry kierunek. Znacznie lepiej jest wybierać świeże warzywa i owoce, kasze, orzechy i suszone owoce. Z takich pożywnych i obfitujących w witaminy i mikroelementy składników można przyrządzić pyszne dania. Nie każdy ma jednak czas na gotowanie i wystarczająco dużo zapału. Rozwiązaniem może być wtedy catering dietetyczny. To posiłki, które zostaną dostarczone do naszego domu lub biura, więc nie marnujemy czasu na robienie zakupów i przygotowywanie obiadu, kolacji itd...

Każdy ma zupełnie indywidualne potrzeby i upodobania, więc to ważne, aby dopasować do nich sposób żywienia. Wiele osób potwierdza, że bardzo dobre efekty przyniosło im wyeliminowanie artykułów pochodzenia zwierzęcego. Dieta wegańska czyli oparta głównie o produkty roślinne cieszy się popularnością, ponieważ różnorodność jest tutaj spora. Odstawienie mięsa może być dobrym początkiem na drodze do zdrowia i witalności. Jeśli zaś trudno Ci wyobrazić sobie jadłospis bez mięsa i nabiału, zadbaj o to, żeby Twoja dieta była maksymalnie różnorodna.
 

Powiedz stop słodkościom

Catering dietetyczny w Poznaniu od SuperMenu to zdrowa alternatywa, która pozwoli Ci cieszyć się pysznymi posiłkami bez większego zaangażowania. To ważne, aby zadbać o siebie kompleksowo. Świadome odżywianie zaczyna się już na etapie robienia zakupów. Kiedy w naszym koszyku nie ma słodkich i słonych przekąsek, a zamiast mrożonej pizzy wybieramy warzywa robimy ważny krok na drodze w trosce o zdrowie. Może wymagać do wysokiej samodyscypliny, ale rezultaty są tego warte.

Wypracowanie korzystnych dla zdrowia nawyków nie musi być wyzwaniem. Jeśli próbowałeś już wielu metod i wciąż rezultaty nie są zadowalające, warto spróbować mniejszych kroków. Na początek możesz eliminować typowo szkodliwe produkty. Słodycze kupowane w sklepie to dawka kalorii, a w pakiecie z nią szkodliwy syrop glukozowo - fruktozowy i konserwanty. Jeśli trudno Ci wyobrazić sobie dzień bez słodkich przekąsek, możesz przerzucić się na miód, owoce świeże i suszone lub zrobić samodzielnie ciastka, które są znacznie lepszym wyborem niż te kupowane w sklepie. Dorym substytutem dla mlecznej czekolady jest tabliczka gorzka z wysoką zawartością kakao. To nie tylko pyszny deser, ale również wysoka zawartość magnezu i innych cennych substancji.
 

Soki czyli bomba witamin w szklance

Dobre efekty przynosi picie naturalnych soków. Przygotowywanie ich samodzielnie w domu może zniechęcać, ale z pewnością szklanka soku z warzyw to miejsce na podium wśród zdrowych dań. Sok z marchwi, selera naciowego, buraka wymiecie toksyny i doda energii. Zamiast więc sięgać po kolejną filiżankę kawy, może lepiej napić się pysznego soku...

Nie musisz rezygnować od razu ze wszystkiego, Twoja walka o lepsze ciało może być procesem, który będzie trwał wiele miesięcy, a nawet lat. Chodzi o to, aby dieta sprawiała przyjemność. Jeśli masz poczucie, że coś tracisz raczej nie wytrzymasz długo i będziesz próbował zrekompensować sobie "stratę" w szkodliwy sposób.

Właściwe podejście do diety to klucz do sukcesu. Naszym celem ma być nie tylko osiągnięcie konkretnych cyfr na wadze, ale przede wszystkim dobre samopoczucie i odporność na choroby.

 

*** *** ***

Koronawirus w Polsce stał się faktem. Bądź na bieżąco! Nie panikujemy, rzetelnie informujemy. Każdą informację weryfikujemy u źródła, nie publikujemy plotek ani informacji niesprawdzonych. Nie ścigamy się.

 

Regionalne informacje dot. koronawirusa znajdziecie pod adresem https://www.lm.pl/tagi/koronawirus

*** *** ***

Chcesz nas zainteresować tematem? Czekamy na sygnały/materiały. Piszcie na alert@lm.pl.

Czytaj więcej na temat:zdrowie,   dieta,   catering

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

KOMENTOWAĆ MOGĄ TYLKO OSOBY ZALOGOWANE

max 1000 znaków (0)
max 28 znaków (0)

Twój komentarz może zostać przeczytany przez tysiące osób. Wydawca portalu LM.pl spółka LM LOKALNE MEDIA Sp. z o.o. nie bierze odpowiedzialności za jego treść. Komentarze zniesławiające lub mogące naruszać dobra osobiste osób trzecich grożą odpowiedzialnością karną i cywilną. Osoby pokrzywdzone mogą skutecznie dochodzić swoich praw w organach ścigania i w sądach. Zgodnie z ust. 16 Regulaminu Twój komentarz może zostać opublikowany nie tylko na tej stronie, ale również w innych mediach.
Komentarze nie na temat są usuwane.

Copyright © 1999 - 2021 LM LOKALNE MEDIA Sp. z o.o. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu.
programowanie: PERSABIO