Skocz do zawartości
Polska

Wybory 2024: Popkowski, a następnie Korytkowski. Kandydaci odpowiedzą na wasze pytania

Prześlij nam swoje filmy, zdjęcia czy tekst. Bądź częścią naszego zespołu. Kliknij tutaj!

LM.plSportSrebro dla konińskich żeglarzy

Srebro dla konińskich żeglarzy

Dodano: , Żródło: LM.pl
Drugie miejsce na 30. Mistrzostwach Polski Jachtów Kabinowych w Giżycku zdobyła dwuosobowa załoga z Konina.

W zawodach „Błękitnej Wstęgi Jeziora Negocin” wzięło udział ponad 50 załóg. Klasy T1, T2, T3, Micro, Żagle 500 i Tango rywalizowały w bardzo zmiennych warunkach. Koninianie Bartosz Piotrowski i Adam Piotrowski, którzy są podopiecznymi Klubu Żeglarskiego Kopalni „Konin” płynęli w barwach Akademii Morskiej w Szczecinie. Podczas zmagań na jeziorze w Giżycku zaczęli od trzeciego miejsca. - Wyścig nr 3 wygraliśmy o szerokość włosa, w 4 wyścigu prowadząc popełniamy błąd na boi nr 2 którego już nie udało się nam odrobić i wchodzimy na metę na 2 miejscu. W biegu 5-tym udało nam się na samym starcie zrobić 3-4 długości kadłuba przewagi nad rywalami nauka i wyciągnięcie wniosków z poprzednich błędów dało nam pewne zwycięstwo w wyścigu który od startu do mety prowadziliśmy – relacjonuje sternik Bartosz Piotrowski.

Kolejny dzień startów dał koninianom drugie miejsce i ze stratą jednego punktu do pierwszej załogi, młodzi żeglarze walczą o miejsce na podium. - Postanowiliśmy spróbować innych ustawień jachtu dotąd nie testowanych starając się coś zmienić, można powiedzieć że pracę domową odrobiliśmy bardzo dobrze, na boję nr 1 wchodzimy na 2 miejscu z załogą która jest przed nami w klasyfikacji generalnej na kurach z wiatrem udaje nam się nie tracić prędkościowo tak jak było to w poprzednim dniu i na boi nr 3 meldujemy się ciągle na 2-gim miejscu i tak już pozostaje, powiększyliśmy przewagę w klasyfikacji generalnej nad 3 załogą do 3 punktów i straciliśmy do pierwszej następny punkt. Wyścig nr 7 już bez stresu kontrowaliśmy sytuację przypływając na metę również na 2miejscu przez co zdobyliśmy 2 miejsce – informuje Piotrowski.