Kolejny market, tym razem na Starówce
Dodano:
Budowa Lidla na konińskiej Starówce jest zgodna z prawem – twierdzi zastępca prezydent Andrzej Sybis. To odpowiedź na zarzuty wiceprzewodniczącej Rady Miasta Marioli Rakiewicz.
Budowa Lidla na konińskiej Starówce jest zgodna z prawem – twierdzi zastępca prezydent Andrzej Sybis. To odpowiedź na zarzuty wiceprzewodniczącej Rady Miasta Marioli Rakiewicz.
Przypomnijmy, radni PiS protestują przeciwko budowie marketu na ul. 3 Maja. Twierdzą, że obiekt kompletnie nie pasuje do zabudowy starej części miasta. Zdaniem Marioli Rakiewicz budowla jest nielegalna, bo pozwolenie na nią wydano pod nieobecność architekt Urzędu Miejskiego, a poza tym jej wygląd kłóci się z wizerunkiem Starówki.
Decyzję o pozwoleniu na budowę pod nieobecnośc architekta miejskiego, może podpisać również jego zastępca. Budowa Lidla jest zgodna z planem zagospodarowania przestrzennego i z prawem budowlanym. Nie mogliśmy wydać innej decyzji- mówi Andrzej Sybis.
Także architekt Urzędu Miejskiego Aleksandra Wojciechowska, choć jak przyznaje inwestycji była przeciwna, uważa, że nie było przepisów prawnych, które zabraniałaby budowy Lidla na ul. 3 Maja.
Zobacz lokalizację marketu na planie miasta
Przypomnijmy, radni PiS protestują przeciwko budowie marketu na ul. 3 Maja. Twierdzą, że obiekt kompletnie nie pasuje do zabudowy starej części miasta. Zdaniem Marioli Rakiewicz budowla jest nielegalna, bo pozwolenie na nią wydano pod nieobecność architekt Urzędu Miejskiego, a poza tym jej wygląd kłóci się z wizerunkiem Starówki.
Decyzję o pozwoleniu na budowę pod nieobecnośc architekta miejskiego, może podpisać również jego zastępca. Budowa Lidla jest zgodna z planem zagospodarowania przestrzennego i z prawem budowlanym. Nie mogliśmy wydać innej decyzji- mówi Andrzej Sybis.
Także architekt Urzędu Miejskiego Aleksandra Wojciechowska, choć jak przyznaje inwestycji była przeciwna, uważa, że nie było przepisów prawnych, które zabraniałaby budowy Lidla na ul. 3 Maja.
Zobacz lokalizację marketu na planie miasta
Przeczytaj również:Już nie tylko cena - Lidl i Biedronka walczą o klienta świeżością produktów