Skocz do zawartości

Prześlij nam swoje filmy, zdjęcia czy tekst. Bądź częścią naszego zespołu. Kliknij tutaj!

LM.plWiadomościOstatni dzwonek na skorzystanie z bonu turystycznego

Ostatni dzwonek na skorzystanie z bonu turystycznego

Dodano: , Żródło: LM.pl
Ostatni dzwonek na skorzystanie z bonu turystycznego
zus

Tylko do końca miesiąca można zrealizować bon turystyczny. – Po tym terminie nie będzie można nim opłacić wypoczynku, ani pobytu w hotelu – informuje Marlena Nowicka, rzeczniczka ZUS w Wielkopolsce.

Bon przyznawany jest na dziecko urodzone do końca 2021 roku, na które przysługuje świadczenie wychowawcze lub dodatek 500 plus. Aby otrzymać bon w wysokości 500 zł (dla każdego dziecka) lub 1000 zł (dla dziecka niepełnosprawnego) trzeba złożyć odpowiednie oświadczenie na Platformie Usług Elektronicznych ZUS. Do tej pory z płatności bonem turystycznym, na kwotę 297 mln zł, skorzystało 377 tysięcy Wielkopolan. Wciąż nieaktywnych jest ponad 52 tysiące bonów. ZUS przypomina, że to ostatni dzwonek na skorzystanie z niego.

- Rodzic, który pobiera świadczenie 500 plus na dziecko taki bon ma u siebie na profilu PUE. Wystarczy wejść na swój profil, w zakładkę „ogólny”, następnie po lewej stronie ekranu odnajdziemy zakładkę „bon turystyczny”. Po kliknięciu w nią zostaniemy poproszeni o uzupełnienie niezbędnych danych kontaktowych, czyli adresu email i numer telefonu komórkowego. Po czym przechodzimy do aktywacji. Zarówno aktywacja, jak i płatność bonem turystycznym, jest bardzo prosta, nie wymaga od nas jakiś skomplikowanych czynności. Aktywować bon można w dowolnym momencie, nawet na dzień przed planowanym wyjazdem – informuje Marlena Nowicka. - Nie podlega on wymianie na gotówkę ani inne środki płatnicze. Można nim płacić kilkakrotnie, aż do wyczerpania kwoty. Bon turystyczny ważny jest do końca marca tego roku. Do tego czasu trzeba zrealizować płatność bonem, zaś sama usługa może się odbyć nawet po tej dacie.

Dla wszystkich, którzy mają pytania związane z funkcjonowaniem bonu, Zakład Ubezpieczeń Społecznych uruchomił specjalną infolinię, która czynna jest codziennie w godz. 7.00 – 20.00, pod numerem 22 11 22 111, a pytania można też zadawać pisząc na adres: bon@zus.pl.

Potwierdzenie
Proszę zaznaczyć powyższe pole